Gå til innhold

Jenta mi på snart 4mnd gråter sånn under amming!! Noen som kan dele erfaringer/ gi tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har nå pågått i snart 4 uker og jeg begynner å bli utrolig sliten!!

Hun er blid og fornøyd ellers, men når jeg skal amme henne begynner hun å hylgrine omtrent hver gang!!

Det virker som om ikke melka kommer "fort nok" også blir hun så utolmodig at hun bare begynner å gråte, må dermed bytte bryst alt for tidlig. Bytter bryst frem og tilbake mange ganger under amming for å prøve å få i henne noe. Hun tar heller ikke flaske:(

Hun sovner bra om kvelden, men ca kl 12 begynner hun å kreve mat og da går det som regel greit med ammingen. Men hun våkner hele natta gjennom og jeg har nesten 4 amminger hver natt. Virker som om hu skal ta igjen de hun ikke har fått i seg på natta.

Er det noen som har opplevd det samme og evt. hvor lang tid pågikk dette?? Har dere noen tips om hva jeg kan gjøre?

Begynner å bli desperat og har lyst å gi opp hele ammingen...:(

Hilsen en sliten mamma....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har ikke trøske da?

Da kan de ha vondt i munnen, og da gjør det jo vondt å spise....

Skrevet

Tror ikke hun har det, er ikke hvit på tungen eller i munnen vertfall... Kan jeg sjekke om hun har trøske på andre måter?

Skrevet

Hva med en sånn nesespray? Om ikke melken kommer fort nok, så vet jeg at det finnes en nesespray man kan kjøpe (mulig resept) for å få melken til å komme fortere.. :)

Skrevet

Om du prøver å pumpe eller håndmelke litt før du legger henne til så kanskje melka renner litt fortere når hun begynner å spise?

Skrevet

Jeg bruker å håndmelke før jeg legger henne til. Da går det så mye bedre! Hun har rett og slett ikke tid og tålmod til å få i gang utdrivninga selv! Hvis ikke jeg håndmelker gråter og vrir hun seg ved puppen, akkurat som din. Du får prøve det ut! Lykke til :-)

Skrevet

Hei!

Jeg vil tipse deg om å ikke bytte pupp så mye - prøv å ta en pupp til en amming. Den tjukke melka kommer først etterhvert - først er det tynn melk. Hvis hun bare får i seg den tynne melka blir hun sikkert ikke like mett som hun ville blitt av den tykke :) Kan hende det hjelper litt etterhvert, verdt å prøve! :)

sjekk forresten ammehjelpen.no når du har problemer med amming, det meste står der :)

ikke gi opp, det er mye enklere å amme enn å drive å varme og ha med flasker overalt hele tiden :)

Skrevet

forresten -tar du rapepauser? kan jo hende det er luft som er problemet også..

Skrevet

Har prøvd nese spray, den hjelper litt, men etter et halvt minutt er det like gale...:(

Har ikke prøvd så mye håndmelking, så det kan jeg jo forsøke.. Får ikke til å pumpe meg, kommer it kun et par dråper melk! Har avent pumpen, men vurderer å bytte til en annen for å se om det hjelper..

Skrevet

hei du slitne mamma;-)

Jeg har hatt samme problem som du med min lille frøken som er 4, snart 5 mnd gammel. Mye gråt og frem og tilbake mellom puppene. Jeg syns det var både slitsomt og leit at hun ikke koste seg med ammingen, og det virket ikke som om hun fikk nok mat heller. Jeg ringte ammehjelpen og ble rådet til å ta noen økedøgn (amme ofte, gjerne hver time, en pupp per måltid). Jeg prøvde på det uten at det hjalp på gråtingen men etter litt prøving frem og tilbake har jeg funnet ut at det er to ting som er viktig for at tulla mi skal være fornøyd under amming;

Det bør gå 3 timer mellom hver amming slik at hun er sulten nok og puppen full.

Hun spiser (og koser seg faktisk også) best om hun får mat med en gang hun våkner. Om hun er trøtt er ammingen alltid et mareritt, så å amme i søvn funker ikke med henne. Enda bedre er det faktisk om hun vekkes for å få mat, da er hun så trøtt og døsig og slapper bedre av. Da kan hun faktisk også gjøre seg ferdig på en side før jeg bytter.

lykke til, håper du finner ut av hva som fungerer for dere;-)

Skrevet

Tusen takk for mange tips folkens! Jeg har nå prøvd litt ut det dere har anbefalt og det går faktisk litt bedre:) har funnet ut at det beste er å legge henne til puppen med en gang hun har våknet.. Helst må hun være litt døsig, slik som wwjd beskriver!

Da "glemmer" hun litt at melken ikke renner så fort og koser seg mye mer.. Nå gjelder det bare å få nettene til å bli bedre, men det kommer vel etterhvert;)

Takker for svar!

Skrevet

Tusen takk for mange tips folkens! Jeg har nå prøvd litt ut det dere har anbefalt og det går faktisk litt bedre:) har funnet ut at det beste er å legge henne til puppen med en gang hun har våknet.. Helst må hun være litt døsig, slik som wwjd beskriver!

Da "glemmer" hun litt at melken ikke renner så fort og koser seg mye mer.. Nå gjelder det bare å få nettene til å bli bedre, men det kommer vel etterhvert;)

Takker for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...