Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått UL i starten av mai og vi vil ikke vite kjønnet, synes det er spennende å vente helt til fødsel. Sist fødsel var jordmor så spent på hva det ble så babyen ble løftet opp slik at de kunne se, da hun sa jente trodde jeg hun tulla, men jeg så jo navlestrengen....... Sa ikke noe men skulle til å protestere på det, trodde jordmor var riv ruskende gal!.

Jordmor ble overrasket da vi ikke visste kjønn, så at 80 % vet hva det blir. Hva med dere??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143052937-vil-dere-vite-kj%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi vil også vite:) med førstemann viste vi det også. men da var jeg også veldig sikker på kjønn før ultralyd. og magefølelsen min stemte den gangen:) blei en gutt det:) denne gangen har jeg ingen aning om hva det blir så blir veldig spennende å se om den lille vil vise seg fram på ul når den tiden kommer:):)

Annonse

Vi skal vite kjønnet vi da. Jeg takler ikke den spenningen å gå å vente på å vite hva det er, pluss at jeg er en jente som ikke takler å gå å kjøpe masse unisexklær og slike ting.. men jeg har en stor følelse på at det blir en liten Anders :D

Eg er ganske sikker på at eg ikke vil vite ka det blir. Greit det er forsåvidt praktisk å vite det i forhold til innkjøp, men i dag har de så mange nøytrale farger, så det gjør ikke så mye allikevel.

I dag er det rett og slett mer spesielt å ikke vite hva det blir, nesten alle vil vite det i dag. Så syns det er kjekt å gjøre noe "utenom det vanlige".

Tenk så spennende det blir under fødselen :D

Vi har ønsket å vite kjønnet i begge mine forrige svangerskap, av nysgjerrighet. Tenkte at med tredjemann at det skulle være en overraskelse, men nei, greier ikke å holde oss;-o

Men, må jo være enormt spennende når babyen fødes å få vite det da:-)

Har nå vært på UL, i uke 12, og allerede da kunne jordmor se kjønnet...med 80% sikkerhet, så et lite forbehold er det;-)

Skal garantert vite det :)

Visste det med førstemann også.. For min del føler jeg at jeg får et sterkere bånd til babyen i magen når jeg vet om det er en jente eller gutt. I tillegg er jeg SUPER nysgjerrig så jeg MÅ vite det ;)

Jeg vil ikke vite! Syns det er litt ekstra stas å finne ut hva det blir på fødsel. Har ikke villet vite med de to første heller; og liker å bli 'overrasket'. Selv om jeg alltid har følelsen i meg på hva det blir. Og det har så langt stemt på de to som har kommet. Så gjenstår det å se om jeg har rett på sistemann også! :o)

Og jeg er sikker på at mann er feil betegnelse!

Annonse

Til "håpefull blir mamma i oktober":

Må vel pressisere at det er et forbehold om kjønnet så tidlig som i uke 12, men den jordmora vi var til mente hun med 80% sikkerhet kunne se at det var ei jente som hoppet rundt der inne:-) Ting forandrer seg jo litt der nede de kommende ukene men hun mente en gutetiss hadde pekt litt mer opp;-)

Bare gled deg til UL:-) Om de ikke ser kjønnet så var det helt utrolig hvor godt vi fikk sett alt av indre organer, armer og føtter som sparket og fektet. En fantastisk opplevelse rett og slett!

Jeg er veldig usikker på om jeg vil vite det denne gangen, må nok ta noen runder på det. Samboer vil vite, men jeg har litt lyst på en "gulrot" om man kan si det sånn. Vet jo hva en fødsel går vi nå, så en ekstra overraskelse hadde vært fint!

Er jo supernyskjerrig siden jeg ikke har noe følelse på hva det blir denne gangen.. Sist gang var jeg 100% sikker på at det var en gutt, noe UL også visste. Vi valgte å vite det da, med en forutsetning at vi ikke skulle fortelle det til noen (pappaen min ville ikke vite det på forhånd, så da respekterte vi det. Denne gangen er ikke samboer så interessert i det, han vil vite og dele det med "verden") :P så vi får se da når 9.mai kommer og vi skal på UL...

Jeg har imidlertid lyst på 3D UL senere i svangerskapet, så tenker at om jeg ombestemmer meg, kan jeg/vi jo få vite det da... SKAL IKKE VÆRE LETT Å BESTEMME SEG! :P

Vi vil ikke vite det. Det viktigste for meg er at alt er bra med knøttet,det er samme om det er en han eller hun der inne:)

Min kjære vil også holde navnet hemmelig frem til dåpen,men der er jeg litt mer i tvil gitt;)

• 2 uker senere...
Gjest isimagen

Jo, vi vil vite det. Mest fordi det er fint å snakke om "hun" eller "han" i magen i stedet for "den".

Har vært litt usikker på om det er så lurt å fortelle familie og venner hva kjønnet er fordi vi vil absolutt ikke ha noen rosa eller lyseblå klær til et spedbarn.

Vet enda ikke hva det blir, er 11+2 uker.

Men har bestemt meg for å vite det.

Gleder meg til å ta med pappaen på neste UL og forhåpentligvis får vi vite det da :)

Har hatt en sterk følelse på at det er en gutt inni der, og andre som vet om det sier det samme, men plutselig så kan det være ei lur lita jente :)

Jeg er den som sniker i pakkene under jule treet og fisker om hva jeg får i bursdags gaver ,så greier nokk ikke å vente til fødselen :P

Synes også det er fint for oss som foreldre å vite kjønnet.

Lykke til i svangerskapet dere :)

Hadde egentlig ikke tenkt å vite kjønnet, men på UL i dag begynte vi liksom bare å snakke med legen om sparking og fotball... og da forklarte han videre hvordan de kunne se forskjell på kjønnet allerede nå i uke 13. Det var ikke så vanskelig å se at det tyda på en gutt da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...