Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er ny her inne, men har lest mye her de siste månedene. Har tidligere vært aktiv inne på donorforumet, men da under et annet nick. Har et barn som jeg har fått ved hjelp av dyktige leger i Danmark : ) Nå er jeg i gang med søskenforsøk og er oppe i en merkelig og ganske stressende situasjon. Håper på en forklaring fra en av dere erfarne damer her inne.

Jeg hadde innsett (IVF) 2. februar. Satte inn to egg. Følte meg gravid og testet positivt. Så følte jeg at noe var galt, tok HCG privat som viste OK stigning. Jeg ville ikke gi meg og bestilte privat ul. Var der onsdag for en uke siden (uke 8+0), legen fant en tom helt fostersekk. Viste meg den på skjermen. Ville at kroppen min skulle ordne opp selv. Ga meg til i dag (tirsdag). Tok for sikkerhets skyld ny HCG-test etter denne ULen.

Jeg har følt meg gravid igjen ETTER legebesøket i forrige uke. Sa det da jeg kom inn for å få abortpillen i dag. Legen sjekket igjen med UL og virket like overrasket som meg over å se et fosteranlegg. Fosteranlegget er alt for lite ifølge ukene mine og HCGen som ble målt forrige uke var på 1200, det er jo også alt for lite ift ukene mine. Nå skjønner jeg fint lite. Legen kunne heller ikke gi noen forklaring sånn på sparket. Men han sa jeg ikke måtte ha noen forventninger og at han var pessimistisk. Likevel ville han vente med å gi meg abortpillen til vi får svar på ny HCG-test som ble gjort i dag.

Noen som har opplevd noe lignende og hva skjedde?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143052156-merkelig-opplevelse-etter-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei ;) så spennende da!

Har ikke opplevd noe lignenede, men gjennom mine år som prøver har jeg lest en god del om baby i maagen....

og jeg minnes langt inne i hjernebarken at jeg har lest noe et sted om at et embryo kan "gå i dvale". Altså at det hviler litt, for så å være friskt og levende! så det er jo godt mulig dette har skjedd med deg da :) Krysser fingrene for at det er et flott levende embryo inne i magen din!

Tusen takk for kryssede fingre, Adine_mirakel*ønskes!

Legen fortalte meg at egg kan ta en lang stopp på vei ned egglederne, men det var før de var befruktet. Han mente at embryoer ikke tar slike pauser. Men jeg håper jo da : )

Jeg burde vel la det ligge til vi får svar på hcg-prøven som ble tatt i dag, men det bare kverner i hodet mitt. Er til å bli sprø av dette!

Tusen takk, fru frukt : ) Jeg fikk beskjed i dag om at hcgen ikke var bra nok, så blir abortpille i morgen. Var vel tåpelig av meg å håpe på noe annet, men lett å gå i den fellen i dette gamet her. Nå blir det fryseforsøk så snart syklus er på plass igjen. Forhåpentligvis i april/mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...