mamma til twins Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Er det flere enn meg som sliter noe sinnsykt med avføring/treg mage? Jeg kommer til å få hemoroider av dette... Noen som vil dele noen tips? Jeg kjøpte en boks med svisker i dag, skal si det det satte i gang prosessen...
Gurine og gulla Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Mye bevegelse,Dupholac eller hvordan det nå skrives. Yogurt eller biola med linfrø. Svisker, druer. rosiner. Mye fiber, men da er det viktig å drikke mye. Når du sitter på do kan du stille bena som om du står på tå, det retter tarmen så det blir lettere, i tillegg kan du rugge litt frem og tilbake, det får tarmen i bevegelse... hehe høres kominsk ut men fungerer på de fleste.
Gjest Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Klimuffins! Oppskriften som står på pakken med havrekli er gode (med noen modifikasjoner)
Lillemy36 Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 1 activa hver dag og svisker innimellom:-)) MASSE vann!!!
gledebarnet2 Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Spis sakte og regelmessig, tygg godt. Drikk masse vann, generelt bør vi få i oss 3 liter med væske ila dagen(inkl.vann, juice, te osv.) Mosjoner, drikk duphalac, tørkede aprikoser, svisker, bytt ut søt melk med surmelkprodukter... MEN, det eneste som hjalp meg var SOL og VARME! Jeg ble kvitt depresjonen(elr det har blitt mye bedre)etter at snøen begynte å smelte og solen kom til Oslo. Hele uka har jeg vært glad, mer engasjert, mer aktiv:) Akkurat som om liv begynte å komme tilbake. Var så nede i hele vinter, så deppa, totalt ulykkelig til tross for at jeg er gravid. Legen sa at mine problemer med magen(forstoppelse)hang veldig nøye sammen med den psykiske tilstanden min og jeg begynner å tro at han hadde rett... Lykke til:)
morromor Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Ferske fikenener & alkoholfri rødvin, funker med en gang, hehe..
Mai2011:) Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Det som har hjulpet meg er å spise små måltider hver 2 time, masse frukt og vann. Brød med grove hele korn samt grovt knekkebrød:) Spiser man ofte får man raskere forbrenning. Forbrenningen synker kraftig når man går gravid, for kroppen vil holde lengre på maten enn før.
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 27. mars 2011 #9 Skrevet 27. mars 2011 10-15 ml laktulose hver morgen! Jeg har hatt treg mage i begge mine to forrige svangerskap, og har det nå og. Men når jeg tar laktulose, blir det helt perfekt! Kan brukes av gravide over laaang tid, og fås kjøpt på alle apotek. )
baby-yah Skrevet 27. mars 2011 #10 Skrevet 27. mars 2011 Smoothie med biola naturellyoughurt som base:) Så hiver du oppi frukt og bær etter din smak, gjerne litt juice, og topper det hele med bløtlagte linfrø. Voila!
min lille spire Skrevet 27. mars 2011 #11 Skrevet 27. mars 2011 Hei, Limer inn det jeg fikk til svar av jordmødrene her inne: Hei du! Dette høres ikke godt ut, og jeg skjønner at det er smertefullt. Jeg skjønner det slik at du har forsøkt å regulerer dette ift kosten din, husk også å være i bevegelse, så mye du orker i løpet av dagen! Beveger du deg, får også tarmene litt bevegelse, noe som er med på å flytte tarminnholdet videre i tarmen. Yoghurt (alle slags surmelksprodukter kan anbefales, men tarmen har spesielt godt av probiotiske melkeprodukter som Biola. Syrlige melkeprodukter virker løsende, virker søt melk stoppende, så ikke drikk mer enn to glass søtmelk per dag) og grønnsaker er også et godt råd mot forstoppelse, og husk å spise regelmessig! Du kan også forsøke "Udo`s oil" / Udo`s choice. Det er en meget sunn oljeblanding som du får kjøpt på helsekostforretninger. Den inneholder en balansert blanding av de forskjellige essensielle fettsyrene som kroppen trenger, og den er meget bra for helsen uansett, og også for fosteret. Den er basert på forskjellige nøtter og frø m.v., og brukes KUN kald. Duphalac/Lactulose/ fåes på apoteket. Dette er en mikstur som forebygger forstoppelse, og som er helt trygt for gravide å bruke.
Billie Jean Skrevet 28. mars 2011 #12 Skrevet 28. mars 2011 Jeg lager grøt hver morgen. Den består av havregryn, branflakes, en teskje linfrø og noen eplebiter. Med skummet melk og noen minutter i mikroen trenger jeg bare et lite kaneldryss før en deilig frokost kan inntas. En liten kopp kaffe etterpå, og ganske god tid (det er jo viktig å ikke stresse når du skal prøve å gå på do og bommelomme;) fører som regel til et godt resultat;) Ellers er jo dette viktig: mye bevegelse ellers i løpet av dagen, masse vann, grønnsaker og frukt, grovt brød/knekkebrød. Hvis jeg spiser loff og popcorn kan det ta flere dager, så det holder jeg meg unna. Lykke til med gjennomstrømmingen! Hemorroider er en bitching plage!
Billie Jean Skrevet 28. mars 2011 #13 Skrevet 28. mars 2011 Jeg lager grøt hver morgen. Den består av havregryn, branflakes, en teskje linfrø og noen eplebiter. Med skummet melk og noen minutter i mikroen trenger jeg bare et lite kaneldryss før en deilig frokost kan inntas. En liten kopp kaffe etterpå, og ganske god tid (det er jo viktig å ikke stresse når du skal prøve å gå på do og bommelomme;) fører som regel til et godt resultat;) Ellers er jo dette viktig: mye bevegelse ellers i løpet av dagen, masse vann, grønnsaker og frukt, grovt brød/knekkebrød. Hvis jeg spiser loff og popcorn kan det ta flere dager, så det holder jeg meg unna. Lykke til med gjennomstrømmingen! Hemorroider er en bitching plage!
mamma til twins Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #14 Skrevet 28. mars 2011 Tusen takk for flotte tips alle sammen!! Det kan jo være at flere her inne drar nytte av de samme tipsene. Bommelomme ja.. He he.
LiteNurk Skrevet 28. mars 2011 #15 Skrevet 28. mars 2011 Hvordan vet man forresten at man har hemorider?
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 29. mars 2011 #16 Skrevet 29. mars 2011 Vet du, etter å ha gjort et bildesøk på "hemroids" på google, tror jeg ikke man er i tvil dersom man har fått det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå