Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 og er det lønnsomt å føre gjeldsrenter på den som tjener mest ?
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Spurte min kjære økonom som løp forbi meg, og han mener at det er lønnsomt å føre gjeldsrenten på den som tjener mest. Fikk dessverre ingen begrunnelse i farta, da han gikk ut med bikkja!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 Vet ikke om man kan overføre skatt tilgode til ektefelle før skattepengene blir utbetalt, men ved å sjonglere litt på rentefordelingen kan man av og til komme jevnere utav det. Prøv dere litt fram på skattekalkulatoren fra ifjor: http://kalkulator.vg.no/kalkulator.php?id=19560 Vet forresten ikke om det finnes noen lovkrav til hvordan gjeldsrentene skal fordeles mellom ektepar, vi deles dem 50% uansett fordi vi tjener og betaler omtrent likt og alt går inn i den store potten tilslutt uansett... ;-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #5 Skrevet 22. mars 2011 Siden dere nå vet hvem av dere som får igjen og hvem som ikke gjør det ville jeg fordelt gjeldsrentene slik at tilgodehavende blir redusert og baksmellen blir borte.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #6 Skrevet 22. mars 2011 Hvor mye man blir skattlagt følger et trappesystem. Om du blir stående på samme sats, med eller uten gjeldsrenter, og han rykker ned et trinn om han får alle gjeldsrentene kan dere tjene på det. Jeg dreiv å flytta frem og tilbake i fjord for å se om noen av oss kunne rykke ned, men den gang ei desverre. Da endte jeg opp med å fordele det slik at hans smell gikk opp i min tilbakebetaling. Så vart det ikke noe å betale, vi fikk bare samlet mindre igjen på skatten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå