Gå til innhold

Mini på 5 mnd spydde opp hele flasken og avføringen er hyppig og gul?!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille er i fin form tilsynelatende, men har i dag spydd opp mesteparten av grøten han fikk (sikkert 100 ml av 150) Det var klokken 13.30

klokken 17.30 fikk han melk, og alt kom opp igjen på to omganger (200 ml) Han var trøtt nå etter spyingen, og sovnet.

Han har hatt fire avføringer i dag, mye vann, løs og gul-klumpete avføring.

Hva skjer med lille? Har han omgangssyken?

Noe jeg bør passe på utover kvelden. Skal jeg gi han mere grøt, eller bare melk, mere veske i det tenker jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Lillemann hos oss har akkurat hatt influensa. Ikke helt det samme som hos deg, men han var svært vanskelig å få i mme fordi han var så slapp og hadde nedsatt matlyst. Han var nede i 500 ml et døgn og skulle hatt i seg rundt 800. Vi prioriterte derfor drikke. Lillemann drikker generelt mindre når han får grøt så grøt kuttet vi helt ut. Disse små klarer seg uten mat en stund men tåler dehydrering dårlig. Vi ga tynn saft og utblandet eplejuice. Melk er jo vanligvis ikke så godt når man er kvalm. Mulig dette gjelder for småbarn også. Lillemann hadde en stygg slimhoste og melken gjorde at det slimet mer så det ville han ikke ha så mye av. Han syntes imidlertid saft og eplejucie var ok så da fikk han det. Han gikk nok litt ned i vekt da det holdt på men det bekymret meg ikke. Da var det mye viktigere å få i ham væske. Prøv tynn saft el. dersom melken kommer opp igjen.

Skrevet

Takk for svar. Jeg porsjonerer melken nå, og det virker bedre tror jeg. men skal prøve saft om han ikke hat noe. Virker som avføringen har stabilisert seg. han har ikke vært på do siden dagen i går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...