Gå til innhold

Vårpose i sportsvogna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter :)

Joda... her kommer enda et spørsmål om for varmt/for kaldt bla bla ;) Men nå som tempen har begynt å øke en god del så virker det som voksiposen blir i det varmeste laget for lillegull på 7,5 mnd. I dag var det faktisk over ti grader her vi bor. Når har dere eventuelt tenkt å bytte om til vårpose? Jeg har ikke kjøpt enda forresten. Foreløpig bare tar på henne litt mindre klær og bretter litt ned posen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurte på akkurat det samme når jeg var ute og trillte med jenten vår i dag. Vi har saueskinnspose i vognen til småen... Veldig fornøyd med det, men hvor mye klær skal hun ha på i tillegg når hun ligger oppi der?

Syns det er så vanskelig! Merker hun er god og varm når hun blir plukket opp... Sovner hun oppi vognen og blir plukket opp når hun våkner hender det at hun er litt svett...

Det er jo ikke så mye annet enn posen som beskytter henne mot været. Så føler at det blir litt "lite" uten dressen sin også... Men så igjen... er jo dressen blitt brukt i tillegg til pose og kanskje et teppe på veldig kalde dager... What to do, what to dooooo??? :)

Kanskje det holder med bare bunnen på posen og dress og teppe?

Ikke lett dette alltid... Spesielt når disse søte små ikke kan si ifra hva som er for lite, eller for mye... :)

Skrevet

Jeg har begynt å bruke vårpose nå. Temperaturene varierer veldig, men når det er kaldt har jeg på gutten en tykk vinterdress og evt vogndyna nedi posen. Da er det en som er vaaarm kan jeg love :-)

Så på det kaldeste blir det ullbody, ullstrømpebukse, ull-lue, tykk vinterdress, ligger på lammeskinn med vogndyne over og posen utpå der igjenn :-)

Er det sol og vindstille har han somregel på seg ullbody, ullstrømpebukse, ull-lue, fleesjakke og bukse, lammeskinn og vognposen. Har og med et ullpledd i tilfelle han blir kald :-)

Har og på allværstrekket til en hver tid :-)

Skal og sies at han er en varmeovn uten like ;)

Skrevet

Babisen min var også svett når jeg tok henne opp her om dagen- ikke bra:-( Så i dag, når det var over 10 grader, var det bort med voksiposen. Hun hadde på seg bukse (ikke strømpebukse), body og jakke i tynn fleece. I vognen lå hun på et teppe i fleece og hadde vanlig dyne over. Det var også litt varmt, så i morgen, hvis det er like varmt blir det kanskje fleece pledd istedenfor dyne.

Skrevet

Jeg bruker fremdeles dunposen for det er en del kald vind der vi bor.

Da har jeg bare body og strømpebukse pluss en softshelljakke(vindtett jakke). Men jeg har tenkt på om jeg kanskje skulle ta på henne en vindtett dress og bruke dyna, men hun sparker bare av seg dyna. Så da blir det nok posen god stund til.

Tror bare en må følge magefølelsen og kjenne på ungen. :)

Skrevet

Jeg har kjøpt tre fleecepledd, og har sydd to fleeceposer til mine to små:)

Har søskenvogn, og så med gru på å skulle organisere tepper å greier oppi der etterhvert.. og vognposer er litt dyre syns jeg- så har nå (snart ferdig) to fleeceposer, med to lag fleece i, den til yngstejenta har jeg lagt et tynt ullteppe inni (som lett kan tas ut) , siden hun bruker mindre klær i posen, og blir litt lite med kun to lag fleece foreløpig. Under posene har jeg foreløpig lammeskinn - til begge..:) Fleksibel,, rimelig og super løsning for oss i alle fall:))

Skrevet

Det er greit å se at det er mange som føler seg litt usikre på dette her. Jeg hadde ikke sett for meg at akkurat påkledning skulle være så vanskelig på disse småttisene.

Godt tips det med å sy pose av fleecepledd! For hvis jeg hadde prøvd å ha på henne et vanlig pledd for eksempel mens hun sitter i sportsvogna hadde det blitt sparka vekk på tre sekunder. Kanskje jeg skal få lånt meg en symaskin ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...