Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal på min første svangerskapskontroll på fredag, er ganske spent. Noen som har erfaringer å dele?

Jeg er litt nervøs også får har hatt litt små blødninger i det siste. Samtidig som at kvalmen forsvant noen dager i forrige uke. Men nå er jeg like kvalm igjen idag. Og hadde en liten blødninger i går og litt idag også, men veldig lite. Bare på papiret, ikke sånn at man trenger å bruke bind eller truseinnlegg. Noen som har erfaringer med dette?

Jeg tenker litt sånn at jeg tror det går fint med spiren, for hvis ikke hadde jeg vel ikke vært så kjempe kvalm vel :s men er samtidig redd for at det skal gå galt. For jeg ønsker så sterkt at det skal gå bra <3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143051363-f%C3%B8rste-svangerskapskontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei=) jeg har ikke vært på 1 svangerskapskontroll enda. skal dit i uke 12 (er nå 10+0) men jeg har vært plaget med småblødninger fra uke 5. kommer litt blod (varierer fra friskt til brunlig) på papiret hver morgen så går det over utover dagen. dro til legen da jeg var redd jeg holdt på å abortere. han henviste meg til tidlig ul. bebisen var frisk og alt var normalt. han sa at jeg blødde litt fra livmorveggen, og at dette kunne være ganske vanlig. han trodde det gikk over når livmora trekker seg lengre opp i bekkenet.

men skjønner godt at du er bekymra. jeg får en ekkel følelse hver gang jeg ser blodspor på papiret.

Godt å høre at det kan gå bra selvom man blør litt :) kjempe bra at det går bra med spiren din =D

jeg er veldig spent på hva legen sier. Og typisk nå skal jeg ikke til han fast legen jeg pleier for han har permisjon. Så er veldig spent på om han nye legen er greit... Har avtale med jordmor 18 mai, andre svangerskapskontroll. Måtte ta kontakt selv. Hvordan har dere andre tenkt å gjøre det? Gå litt til lege og jordmor eller kun en av delene?

Jordmoren jeg går til ønsker å kartlegge gravide i tidlig fase, uke 8, så jeg har allerede vært på time.Hadde noen småblødninger for noen uker siden og ble med en gang henvist til tidlig UL. Si fra til jordmor om dette, så får du den oppfølgingen du trenger. Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne få rask UL hvis jeg var bekymret og urolig.

Blødningene jeg hadde kom mest sansynlig av stress og nå er jeg sykemeldt 2.uka på rad. Har hatt store vansker med å spise grunnet kvalme og nedsatt matlyst (gått ned 5 kilo). Så jordmor-time er ikke noe å grue seg for, de er der for å hjelpe deg. :)

åh, denne tråden vil jeg gjerne henge meg på :)

Jeg har gått med slike blødninger (kun på papiret) i over to uker nå.. Utrolig frustrerende! Var på UL for halvannen uke siden, og ble da satt tilbake til 7+1. Alt så fint ut med fosteret, men de kunne ikke se hvor blodet kom i fra.

Siden jeg har blødd i halvannen uke i etterkant av UL (det var privat) har jeg oppsøkt lege for å prøve å få henvisning til UL (fikk ikke det i begynnelsen, derfor bestilte jeg privat). Noe henvisning får jeg ikke, og selv om jeg skjønner at det ikke er lett å få henvisning til UL så blir jeg litt lei meg når de andre plasser får henvisning bare de er bekymra...

Er sykemeldt nå, siden jeg fortsatt blør, og det har vært mindre etter at jeg har slappet av.. Men jeg skulle gjerne slappet av enda litt mer og begynt å glede meg over graviditeten.. (føler ikke at jeg tør det helt siden jeg ikke vet om dette kommer til å gå bra).

Når det er sagt så er jo sannsynlighete for at det går bra kjempestor, og så små blødninger trenger jo absolutt ikke være noe farlig,..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...