2.gangs Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Jeg har mye kynnere og nedpress, og hadde vanlig time hos jordmor idag. Jeg sa at jeg har mye kynnere og nedpress, men hun sa ikke noe mer enn at det var vanlig med nr to. Jeg kjente nettopp selv på livmorhalsen, og den er bare 2 cm. (Hvis man kan måle det selv). Er det lite? Er redd for at fødselen kan starte for tidlig...
Summerheat85 Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Man kan ikke måle livmorhalsen selv...for det er en del som er utenfor livmorveggen og en som er lenger inne...for å få en nøyaktig måling så må du ha innvendig ultralyd...
mamma til twins Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 Jeg har hatt mange vonde kynnere og også nedpress. Målte livmorhalsen i dag og den var uendret på 5 uker til tross for alt dette. Så min erfaring er at kynnerne ikke nødvendigvis påvirker livmorhalsen i særlig grad. Men er du bekymret ville jeg bedt om en innvendig ultralyd, det er som de andre sier her, kun sånn man får målt livmorhalsen. Dette kan du f.eks gjøre hos en gynekolog.
trippeltopp Skrevet 22. mars 2011 #5 Skrevet 22. mars 2011 Kynnere og nedpress er i utgangspunktet ingen fare så lenge livmorhalsen ikke er kort...og det kan man ikke måle på egenhånd. Da må du få henvisning og få den målt på innvendig ul slik de andre her sier. Jeg hadde mye sterke kynnere med smerter, men livmorhalsen var helt flott lell..
2.gangs Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2011 Det var godt å høre. Da trenger jeg ikke å bekymre meg for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå