Gå til innhold

Blødning og menssmerter uke 7 - SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare skrive ned hvordan jeg føler meg... Ikke så veldig positivt desverre. Begynte å blø litt i går, bare brunt så var ikke så bekymra, hadde noen slike dager første gang, og da gikk alt bra. Men i dag tidlig var det rødt friskt blod, og jeg begynte å få menssmerter. Det kjennes ut som at jeg har kynnere også, hadde massevis gjennom hele forrige graviditet (fra uke 20 ca) så husker godt følelsen, men det er jo litt tidlig!

Dro til legen, og han kjente godt livmora, og bekrefta graviditet. Fikk ul, prøvde både utvendig og innvendig, men det var vanskelig å se noe som helst. Han mente å ha sett en fostersekk i livmora, men ingen hjertelyd... Er 6 +5 i dag, så det burde vi ha sett. Legen mente at jeg kunne være mindre på vei, men jeg er desverre veldig sikker på datoen. har tatt blodprøve, og skal tilbake på torsdag for å ta ny for å se utviklinga, og får ny ul om det trengst da.

Hadde tenkt at en ul skulle bekrefte eller avkrefte SA, men i stedet må jeg gå og vente i to dager til. Vet det ikke er så lenge, og har det gått gale denne gangen så var det nok for en god grunn, men, men. Er sykemeldt så skal prøve å slappe av litt i alle fall! (og ikke bruke alt for mye tid på jobbmail;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at det er kjedelig å vente på prøvesvar..

Lykke til uansett :)

Skrevet

Jeg hadde blod på papiret gjennom hele uke 7, 8+1 fikk jeg plutselig kjempesmerter i magen og det minte veldig om rier og kom regelmessig. Det var minuttet før jeg dro på akutten, men etter litt smertestillende ga det seg. Jeg la meg ned i senga og rett og slett ventet på å miste, men det kom kun blod på papiret. Ingen koagulering og ingen store klumper. Fikk UL da jeg var 8+5 og da fant legen bankende hjerte med en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...