Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når forsvant lineastripen deres? Og når det gjelder mors 6-ukers kontroll, må jeg bestille den selv? Og hva skjer på den kontrollen?

Takk =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 ukers kontrollen bestiller du selv, hovedsaklig snakker du og legen om hvordan fødsel og barseltid har vært, diskuterer evt prevensjon og så er det en kjapp GU for å sjekke at alt står bra til der nede

Skrevet

Min er fortsatt ikke borte etter 10 uker.

Timen bestiller du selv. Når jeg var der så tok legen en kjapp gu med celleprøve, målte blodtrykk, sjekka ks-såret også snakket vi om prevensjon.

Skrevet

Ring og gi beskjed om at babyen er kommet så setter de nok opp en time til deg omtrent 6 uker etter fødselsdato til baby :)

På kontrollen prater du sammen med legen, så tar legen en underlivsundersøkelse for å se at alt er ok, og sjekker evt. sting også hvis du fikk noen.

Du vil sikkert også bli spurt om tanker du har ang. prevesjon... hvis du har noen da... :)

Når det kommer til lineastripen... Husker jeg faktisk ikke! :P Men tror det tok noen uker... kanskje en mnd?? hehehe... Forsvinne vil den ihvertfall gjøre :)

Skrevet

er det vanlig å ha med bebis på kontrollen eller bør man få tak i noen som kan passe?

Skrevet

Bare å ta med babyen på 6 ukers. Går helt fint det :)

Stripa mi er fortsatt ikke borte 2 år etter fødsel. :P

Skrevet

Det går sikker fint å ta med bebis på kontrollen.

Jeg gikk aleine, mens bebisen ble igjen hjemme med pappaen sin. Jeg tenkte no i forhold til underlivsundersøkelsen... Tar jo ikke lange tiden, og hun hadde mest sannsynlig sovet gjennom det... Men hadde vært litt småkjipt om hun hadde våknet og jeg satt der med beina i bøylen... hehe... Men er nok mange som kommer med småen i vognen sin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...