Gå til innhold

Flaskenekt! Han tok jo flaske før:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter virkelig med å få han til å ta flaske.. For bare noen måneder siden tok han flaske, pappaen matet han mange ganger med flaske. Mens nå de siste ukene har han nektet de gangene vi har prøvd. Det er helt håpløst. Er ikke så interessert i puppen lenger heller. Hvordan skal jeg løse dette da?

Om litt under en måned skal han overnatte borte for første gang, vi skal vekk. Og da er det jo et must at han tar flaske...

Dessuten vil jeg trappe ned mer på amminga, og da må han jo få mme en gang for dag i tillegg til de puppemåltidene jeg skal fortsette med..

Noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er forresten 7 1/2 måned

Skrevet

Prøv en annen type flaske?

Her nekter han å spise fra avent-flaskene, han liker rett og slett ikke tuten. Så jeg måtte prøve meg litt frem og han funnet ut av Medela-flaskene er de han liker best.

Skrevet

Før tok han aventtuten. Men når han begynte å nekte å ta flaske, så prøvde vi også mamtut, men den vil han heller ikke ha.. Vet de selger nuk på lekebutikken her, så kanskje jeg skal prøve den da. Hmm

Skrevet

Hvilken tutstørrelse bruker du da?

Kanskje du må ha en med flere hull?

Skrevet

Her og var det flaskenekt for en måneds tid siden. Da var det tenner på gang! Nå har han begynt med flaskenekt igjenn, blitt sutrete, samt urolig på natten. Slik var det når tennene kom, så spekulerer på om det kan være flere på vei..

Kan det være tenner til din?

Skrevet

Jeg har laget store nok hull i de tutene jeg har, men det kommer to tenner oppe nå, de er på vei ut, så det er helt sikkert derfor han ikke vil ta flaske nå. At jeg ikke tenkte på det...:/ :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...