Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Igår forsøkte jeg meg på å legge ham kl 19 etter bad og amming og en liten sang han kjenner. - Men det gikk ikke. Så våken og helt i fra seg at han ble lagt i senga og gått fra. Han er jo for liten til eventyr og jeg vet ikke hvordan jeg skal få ham til å sovne i egen seng. Er 5,5 uker for tidlig til å begynne med dette, eller er det bare å prøve igjen? Vet det kan være vanskelig å få rutine på ting før 3 mnd men noen gang må man jo begynne? Trur vi har vært heldige for lillemann sover hele natta, med pause for mating hver 4-5 time. Dvs hvis han legger seg med oss ca kl 22 (ammes), løftes over i egen seng når det blir for trangt, sover til 3-4, ammes i stua med dempet belysning og evt bleieskift inlagt mellom puppene. Rapes godt, vugges i søvne igjen og legges i senga si - sover videre til ca 7 da vi står opp uansett. Går en tur med ham før lunsj og da sover han igjen opptil 3 timer i vogna si. Men så er det kveldene som blir så slitsomme. Da har han vært våken siden 15-16, og er gla og rolig i 1 time før det begynner. Da griner han stort sett hele kvelden mellom mating og raping og bæring. Noen som har løst dette?
Gjest Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Jeg begynte da hun var rundt 3 måneder med å legge henne kl.22 hver kveld. Og så forskjøv jeg det gradvis fremover til kl.21, så kl.20, kl.19:30 og etter en måneds tid var vi på fast legging kl.18:30 og det har vi holdt til nå. Hun er 11 måneder. Du får prøve deg frem og finne en rutine som passer deg og ditt barn. Og så endrer du rutinen gradvis til du kommer frem til et passende klokkeslett å legge babyen for natta. Det fungerte for oss.
-trollemor- Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Hei Jeg har en baby på 5 uker imorgen, og tenker og å begynne å legge han tidlligere neste uke når han er 6 uker. Det gjorde jeg med storesøsteren når hun var 6 uker også. Da la jeg henne fra 22 om kvelden med kvelsstell og synging. Og gikk gradvis å la henne tidligere på en liten periode. Og det gikk veldig fint. Men dog så hadde denne jenten et helt annet mønster. Spiste og sov mye mindre regelmessig. Hadde ikke lange blunder. Gutten min sover godt gjennom natten, får mm ca hver 2-4 time. Varierer mye. Vi står opp i 10-11 tiden om formiddagen og da steller vi oss og han får litt mer pupp, og sover fra 12-14 stort sett. Og sover 2 til på dagen. Men på ettermiddag/kveld de siste 4 dagene har han vært våken og bare nesten lagt til puppen, han sovner og jeg legger han nedi vuggen. Men våkner fort igjen... Det er slitsomt og håper jeg kan snu denne trenden med å legge han tidligere i sengen fra neste uke. Hvis gutten din er veldig urolig på kvelden (noe jeg har lest at noen barn er og min og er, men min gråter ikke) tror jeg du kan prøve å legge han til puppen din og bare la han få det han vil ha. For påkvelden har vi mindre og tynnere melk (som jeg har lest) Mini her sovnet igår til smokken.. Han her har et stort suttebehov og. Ikke alltid like lett med de små, de kommer ikke med bruksanvisning. Men tror mye funker bra å bare la de ligge til brystet og få masse nærhet og kos om de ikke finner roen på kvelden. Vet ikke om du blir noe klokere... Men lykke til!
Mama88 Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 Hei! Min gutt er også fem uker, og jeg føler vi har en nesten regelmessig leggerutine allerede.. Han får pupp rundt kl 18-19, så er han våken en time/halvannen, for så enten vugges i søvn eller sovne på brystet rundt 21.00. Så legger jeg han i vognbagen som står i stua. Da sover han til ca 23- 01, og da legger vi oss i vår seng der jeg ammer han. (Med mindre jeg allerede har flyttet han over fordi jeg er trøtt) Nå skal det sies at han sover sammen med meg hele natten, rett og slett fordi jeg syns det er så kos! Så det jeg må lære meg er å legge han over i sin egen seng... Det kommer til å bli mitt problem Men hva med å bare la han få pupp når han skriker, få han til å rape og legge han? Eller legge deg sammen med han, og når han har sovnet flytte han over i sin egen seng? Om det blir sent, så går det jo an å prøve å gjøre samme rutinen litt tidligere kvelden etter? Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå