Gå til innhold

trenger litt tips om kosthold og mme til baby 5 1/2 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg har ei jente på 5 1/2 mnd som har fått morsmelkerstatning siden fødselen(starta på sykehuse).Ho er ikkje en veldig storspiser på melk, ho drikker 4 måltider pr døger og mellom 640-800ml(sjelden 800)ho har berre villet ha mindre og mindre melk.Det går mellom 4-4 1/2 time mellom måltidene.Ho sover rundt om natta det har ho gjort siden ei lita stund etter fødsel!Er blid og førnøyd og veldig aktiv, trimmer hele dagen med situps ol. Men om dagen sover ho ikkje veldig mye,stort sett våken, blunder at litt i blandt.Er litt begymret om ho får i seg nok næring. har difor startet med litt grøt om kvelden,lager halv prosjon ca,så får ho potet og gulrot på dagen ca 4 ss. eg begynte med dette når ho var rund 4mnd veldig forsiktig, for ho var veldig intresert i anna mat,og liker det veldig godt.får noen ts med fruktmos attåt grøten.

Eg har prøvd melk etter grøt men da drikke ho kansje 20ml vist eg er heldig,samme vist ho får før og mat etter. Ho er heller glad i mat. Så da har eg måttet gi ho mme når ho ikkje får fast føde. Da drikker ho ca 160ml melk morgen(08.00), så får ho potet og gulrot ca 12.00, mme ca16.00, grøt ca 18.30 og mme ca 20.00, men da har eg problem og få i ho melk drikker nesten ingenting pga grøten:-(

Hvor mye mme trenger ho egentleg?bør eg gi ho et grøtmåltid på morgenen og? eg trenger råd,er litt begymret for synes ikkje jenta eter så mye?på 5 mnd kontroll var ho 7100gram(3750gram fødsel)og 64,6cm lang.

Bør eg gi ho mer mat og mindre melk, de bør vel ha mest melk enda, er det det samme med mme som med mm? ho har berre fått mme som sagt.

håper på gode råd:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...