Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest yrild
Skrevet

Lillemann har tre dager på rad nå hatt minst et vanvittig raseriannfall per dag (varer minst en halv time..).

Stort sett blir det utløst av at vi skal gå ut eller hjem og det hjelper ikke at jeg forbereder ham ("Nå kan du leke litt til, så samler vi sammen lekene sammen og så går vi, evt teller til ti så går vi").

Å kle på seg er også vanskelig, men bare vrient ikke med fare for hysteri.

Han blir så sint og gjør da helst ting han vet at jeg ikke liker, f.eks. løpe ut i trafikert vei!!!

Er det noen andre med sinnatroll?

Ellers så er han veldig rolig og leker masse selvstendig...

Er jo selv temperamentsfull, men blir så frustrert når det er umulig å lokke ham ut av hysteriet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAA! endelig noen fler som har det likedan som oss!

Her har vi også hatt noen dager med sinnataggen på besøk!

Minst ett raserianfall pr. dag, ikke lett å takle for mor, nei...

Har også en veldig snill og tålmodig gutt som er flink å leke alene. Men plutselig ble han sinnataggen!

Nå har vi (kryss i taket) hatt noen dager hvor han har vært sitt gamle jeg, men må nok regne med nye runder... Er nok alderen, tror du ikke?

Gjest yrild
Skrevet

ja vi har også hatt ro og fred noen dager nå, men det kommer nok tilbake ja...

Huff... jeg føler meg som supermamma de første 10 minuttene og så koker det over og inne i hodet og jeg ville nok helst ha kastet ham i fanget på den første og beste mammaen som kom forbi...

Ser jo at han går inn i en slags sinnatranse og at han ikke klarer å komme ut av det, men gud så frustrerende det er å ikke nå inn til ham og at det ikke er noe som hjelper. Har hatt to episoder hvor jeg har måttet bære ham under armen som en stukken gris imens jeg har dyttet vogna med den andre... 12 kg under en arm klarer jeg jo ikke allverdens lenge da, så det blir en laaaaaang vei hjem med 1000 nysgjerrige blikk. (Føler at de alle tenker at jeg er en barnemishandler)

Skrevet

Vi har også en økende sinna gutt. Blitt mye mer trass den siste måneden, og han kan bli så sint at han ligger og sparker i gulvet. Eller sånn generelt hvis han ikke får vilja si så blir han supersint. Seinest på butikken i går. Da visste han nok ikke helt hva han ville. Ikke sitte i vogna, ikke bli bært, ikke stå i vogna og ikke gå selv. Hva gjenstår som alternativ da? Ikke mye.... Så jeg ga han to valg, sitte i vogna eller gå selv. Han svarte ikke, så da satt jeg han i vogna. I fem minutter til satt han og hylte, men jeg fortsatte som vanlig, og til alt hell klarte jeg å avlede han med å peke på mannen som pakket en grillet kylling for oss.

Tror nok det er alderen ja. Heldigvis har han ikke vært sånn en hel halvtime ennå, men han har sine perioder han også. Men som dere og skriver så er han superflink til å underholde seg selv og leke til vanlig. Tror han bare har skjønt at han faktisk kan bestemme litt selv, så vi har bare blitt ennå mer konsekvente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...