mer enn bare mor Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Har egentlig bestilt ultralyd i uke 12, men er så bekymra for om det fortsatt er liv siden jeg har hatt blod på papiret i nesten to uker. Har vært en gang på Ultralyd (7+1), og så da bankende hjerte og alt så bra ut. Siden har jeg blødd i nesten en uke i etterkant, så det er derfor jeg er så usikker på om jeg klarer å vente til uke 12. Vil jo tro at jeg ser mer i uke 12, og at faren for abort er enda mindre da, så sånn sett vil jeg vente. I tillegg er jeg redd for at jeg fortsatt vil være redd hvis jeg tar en ultralyd i uke 8/9 siden det "fortsatt" kan gå galt. Har hørt om jeg kunne få ultralyd av legen, men det kvalifiserer jeg visstnok ikke til til tross for blødninger. Dette er jo delvis fordi jeg tok den ultralyden i uke 7, men den var privat. (syns for øvrig at det er litt kjipt at leger gir henvisning til UL på så forskjellig grunnlag, siden jeg kjenner mange som har fått henvisning av "mindre" grunner). Kan nevne at jeg har hatt en tidligere SA så er nok derfor jeg er "ekstra" bekymra. Noen som har noen erfaringer, er i lignende situasjoner eller som har noen gode ord? (beklager hvis det kommer mange innlegg fra meg men det er stort sett bare dette som står i hodet mitt for tiden)
Blå + en i magen Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Hmm, ja du ser jo mye mer i uke 12, mye skjer på få uker på den tiden, da vil du jo se ben og armer som beveger seg. Men om du er veldig bekymret så ville jeg tatt en tidligere, for å bare se at det er liv der. Jeg tok selv en UL nå i uke 7, bare for å se at det var liv:) Men mye morsommere å ta i uke 12 og se armer og ben som strekker seg:) Det gjorde jeg forrige gang... Hvis du først blødde en uke, så UL og alt bra, så vil jeg jo tro at det fortsatt er bra med spiren i magen! Det er mange som blør og som har komplikasjoner tidlig, så skjønner jo at ikke alle de kan få UL på sykehuset. Jeg har tatt UL privat, kjapt og greit, men koster jo en del da, men fikk roet på nervene;)
mamma til 5 , fødeklar :) Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Jeg skal på ul i dag og er 7+5, hvis alt er bra, venter jeg til uke 12 med å ta en ny. Men syntes at hvis du tenker så mye på det ville jeg kanskje tatt en i uke 10 el noe... Kjedelig å sitte å bekymre seg.. Men det koster jo litt å ta privat ul, skal betale 600.- i dag jeg, men det er jo vært det hvis man kan slappe av litt bedre. Lykke til <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå