Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Han får mme i tillegg. Hver kveld får han mageknip som varer ca 2 timer. Tenkte bare å prøve å se om det hjelper noe. Har gitt sukkervann, men vi vil ikke gi for mye av det heller. Synes så synd på han, han er helt utrøstelig. Det som gjør meg usikker er at det står på flasken ved 3 månders kolikk? Han er bare 1 uke gammel, så er jo mye som skal begynne å virke i den lille kroppen.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Mageknip er en del av nyfødtperioden og går over av seg selv. Hvis den varer i 2 timer slipper du billig unna så jeg ville ha latt være ja.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Vi startet vel med Minifom til vesla når hun var omkring 2-3 uker gammel, og følte at det hjalp veldig. Hun hadde kolikk, og slet veldig med å blant annet rape etter amming. Da vi startet med Minifom fikk hun ihvertfall rapet nesten hver gang. Men vær obs på at det ikke alltid kommer full virkning før etter 2 uker, ikke noen dager som det står på pakningsvedlegget.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 det at det står ved 3 mnd. kolikk betyr ikke at barnet MÅ være 3 mnd. Kolikk varer som regelt i 3 mnd. dermed navnet;) så ja jeg tror du kan gi din 1 uke gamle baby dette allerede
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Og ja, 2 timer er INGENTING;) Forsøk fra kl 18 til 03 hver kveld i noen mnd, og se hvor godt humør du får da.. hehe! Hilsen hun over;)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Mageknip er helt vanlig for så små babyer. Miniform er ikke naturmedisin, dermed er det nok best å droppe det og vente å se om det går over av seg selv. Du kan prøve med malt i mme, mange babyer blir hard i magen av mme og da hjelper malten på å løse det opp. Det er heller ikke farlig å gi sukkervann, så viss det hjelper så forsett å gi det. Du kan også prøve fenikkel-te, det opplevde jeg som magiskt på min datter når hun var 4 uker.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Ok. Nei, 2 timer er ikke lenge, men vil jo ikke at babyen min skal ha det vondt, om det er noe som kan hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 Ja, gi ham Minifom, det var det eneste som virket her i huset og det var som å få en ny baby. Joda, det er sikkert noen som har hatt lengre økter med mageknip enn to timer, men det er ingen grunn til at du skal la babyen din ha unødvendig mye vondt. Lykke til, håper han blir bedre snart!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 Selvfølgelig ønsker du ikke at babyen din skal ha det vondt, jeg skjønner veldig godt at du ønsker å lindre smertene til din lille. Selv om det er vanlig med mageknip for babyer, så betyr jo ikke det at man skal la babyen ha vondt. Men det finnes bedre metoder enn medisiner. Kan du kolikk-grepet? Søk på nettet, så finner du mange alternative måter å hjelpe babyen din å få ut luften h*n plages av. Og kjøp inn fenikkel-te, funker som bare det. En teskje hver kveld til babyen, og all luften kommer ut
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #10 Skrevet 21. mars 2011 Prøv gjerne fenikkelte også, som 21.40 foreslår, men hos oss fungerte ingenting annet enn Minifom. Og jeg skjønner ærlig talt ikke hva folk her er så imot Minifom for, det er et helt harmløst middel som reduserer luftdannelsen i magen. Tidligere var Minifom fy fy fordi det inneholdt parabener men de er tatt ut. Min lege hadde ingen betenkeligheter med å anbefale oss det.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #11 Skrevet 21. mars 2011 Jeg mener du fint kan bruke minifom. Er du usikker, så sjekk med apoteket når du kjøper eller ta en tlf til helsestasjonen. Vi brukte dette på vårt spedbarn med stor suksess.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #12 Skrevet 21. mars 2011 Jeg ga også Minifom fra 1-2 uker. Han hadde 3 timers økter med skriking. Vi ga til hvert måltid i 4-5 uker. Når jeg sluttet med det hadde han et par dager med uro før han plutselig var helt fin og vært det siden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå