Gå til innhold

Mye ødem! Noen med peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff dette har jeg lite greie på..

Jeg har så mye vann i kroppen at når jeg tar et tak med hånda oppe leggen så er det dype groper etter fingrene mine med en gang...

Har 5 uker igjen.. er det noe å bekymre seg over?

Skal det bli enda verrre????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Syntes du bør kontakte lege eller jordmor ang det slik at de får tatt en ny urinprøve og et nytt blod trykk. Det er jo vanlig at man kan få litt ødemer, men jeg ville sjekket det ut litt nermere med tanke på sv. forgiftning.. Ikke for å skremme altså:) Lykke til:)

Skrevet

Hei =)

Dette har jeg også!!! har termin om 9 dager, men har hatt mye ødem i de siste tre ukene. For meg så hjelper akupunktur og Grapenol, som du får på helsekosten, fikk dette anbefalt av akupunktøren. Grapenol får i gang sirkulasjon i kroppen.

Ellers så er det det vanlige, unngå salt og sukker og hold beina høyt, helst over hodet. Jeg ligger her med beina opp etter veggen =)

Skrevet

Jeg fikk veldig mye dagene før forrige fødsel startet. Vannet kom snikende i uke 35-36, men enormt mye to siste døgn før det hele startet i uke 37. Husker tærne mine så ti ganger så store ut som normalt.

Skrevet

Hm... skulle nesten tro fødsel nærmet seg for meg da ;)

Hehe det gjør den jo uansett da..

Har også gått og vært småkvalm den siste uken. Spesielt om morgenen, og eller etter en liten lur, Matlysten er heller ikke slik den har vært. Harde kynnere med tak i for å si det sånn...

Får ikke håpe det sv. skapsforgiftning.. kanskje jeg skulle ha sjekket det opp ?

Skrevet

jeg har ødemer på 3. snart 6 uker igjen til fødsel, hadde d me de 2 andre å men d var litt pga av varmen da, å nå er d ikke akkurat varmt. sliter me å få på sko, d er skikkelig smertefult. smør meg jevnlig me fot og leg gel for å ise de ned litt. må bruke skinne på hendene også pga numne og hovne fingre.

du bør sjekke d opp ja. men så lenge blodtrykk ikke er høyt er d ikke noe fare. jeg var å sjekket i går siden jeg har økt hodepine og kvalme, men blodtrykket var fortsatt lavt til meg.

Skrevet

Jeg har masse vann i kroppen jeg også, 2 + er det vel nå, hadde det forrige gang også. Men, så lenge blodtrykket er relativt lavt så skal det ikke være noen fare, mitt er på 90/50 (!) så jeg kan visst ta det rolig. Sikkert ikke noen fare hos deg heller, men det er jo bare å høre om du kan få en kontroll?

Skrevet

Og så er det jo viktig å bruke gode kompresjonsstrømper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...