Gå til innhold

Tips til god babybok (sånn man fyller inn hendelser og info om baby)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en som er helt usannsynlig håpløs, er det noen som har en fin en?

Den vi har har nesten ingen plass til bilder men mye plass til å fylle inn hvem som ga oss gaver da hun ble født...

Skrevet

Jeg kjøpte ei fin ei på Bok og Media.

Den heter "Barnet vårt" og inneholder kjempemye! Fra du vet at du er gravid og opptil 5 år tror ejg det var...

Ligger innepakket i en plastboks i butikken.

Skrevet

Ha ha! Vi har garantert den samme boka!

Er mye teit å fylle inn, men jeg limer bilder over de sidene jeg ikke vil skrive noe på. Eller skriver om noe annet enn boka sier jeg skal skrive om :P

Har en annen bok også, som er fin men det er ikke så mange sider i den.

Min erfaring er at det beste er å gjøre det beste ut av sin (evt.) kreative side og lage en bok selv :)

Skrevet

Takk for tips, alle de ser jo bedre ut enn vår...

For eksempel:

favourite bath toy (når da???)

Sleep times (kommer an på...)

Who gave christening presents...

Famous people born on this day (eeeh, Eli Hagen...)

Skrevet

Du som har den fra lilleprinsen:

Brukes det mor og far / mamma og pappa eller brukes det "foreldre"? Vi er to mødre, og det hadde vært fint å slippe og klusse over "far" for mange ganger. :-)

Og er det sånn at den første delen har en del ferdige ting man skal fylle inn, mens det mot slutten kommer helt blanke sider?

Takk for hjelpen!

Skrevet

Vi har kjøpt ei bok på ark, Babyens dagbok av Helen Exley. Den er veldig søt, tror den passer best til ei jente, men det er kanskje bare min oppfattning.

På første side står det:

"Denne boken handler om _______

Lagd av kjærlighet av ______"

Veldig fine farger og tegninger, det er sider som bl.a. om fødselen, "dette er mamma / pappa", hilsen fra besteforeldre, slektstre, plass til for/håndavtrykk, første bursdag, første jul og mange andre ting man gjerne vil skrive ned. Ser for meg at denne boka vil bli flittig lest når snuppa blir eldre.

Skrevet

Den bruker mest foreldre, men ser ut til at de bruker mamma og pappa to ganger. Først mamma gikk opp....kg og pappa gikk opp.....kg. Dessuten har de et familietre med utgangspunkt i mamma og pappa, med mormor og morfar, og farmor og farfar osv.

Det er ting og fylle ut i starten, og så er det 8 sider hvor man selv kan skrive litt, det er noe søte små tegninger på dem. Og så er det to plastlommer helt til slutt hvor man kan putte ned i det man har lyst til:o)

Håper det her var til litt hjelp:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...