Gå til innhold

Hvordan er formen deres jenter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Lurer litt på hvordan formen deres er om dagen jeg, og hvor langt dere er på vei..

Jeg er 33 uker på vei, og forfalt skikkelig for to uker siden..

Mye vann, tisser 4-6 ganger per natt,mere utflod, mye varm og til tider stikkninger oppi der ;) Ellers alt bra.. hehe

Hva med dere andre???? :)=

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hva skal man si..:)

Svangerskapet har generelt vært tungt. Har kjent det i bekkenet før testen slo ut positiv, var mye kvalm, tidlige kynnere osv. Ble fullt sykemeldt alt i november, så har vært sofasliter en good stund.

Men så, for et par uker siden skjedde det noe. Formen er hvertfall bedre, energien er tilbake (begynte å ta jern, b12 og folat, samt med modningsakupunktur). Jeg har vært på IKEA(!) og shoppet på strømmen storsenter. Må selvsagt ta hensyn, men jeg orker og synes det er hyggelig å komme seg ut..:) Sover godt på natta og har overskudd til mine to andre unger på 2 og 5 år.

Ellers har jeg endel vann i kroppen, men merker jeg kan regulere dette ved å være obs på kosten. Har MYE mindre kynnere og maserier nå enn i sist svangerskap (litt kjipt i grunn). Er veldig varm og har noe nedpress, men alt i alt har jeg det veldig bra :)

Må kanskje si at jeg har blitt ett hormontroll den siste uka, men jeg vet hva det kommer av og mannen i huset har forståelse for at jeg reagerer som jeg gjør :)

Har 4 dager igjen til termin, så går i grunn bare og venter på at ting skal starte...:)

Skrevet

Er 30 uker nå, og endelig begynner kvalmen å gi seg litt. Men forrige uke kom bekkenløsninga for fullt, vært litt plaget, men ikke ille. Og så endte jeg med krykker helt plutselig... isj og usj og æsj.

Har vært mer eller mindre sykemeldt siden jeg var 7 uker på vei, for det meste 30 - 50% sykemeldt, så dette har vært et kjipt svangerskap på en måte, men på andre måter bedre enn forrige gang. Sist var jeg mye større, pustet tyngre tidligere, skiveprolaps i tillegg til bekkneløsning og mange småvondter. Denne gangen har det stort sett bare vært kvalme frem til nå, og dette har gjort at jeg ikke har lagt på meg ennå og heller ikek er så svær. Nå kom jo bekkenløsninga da, så blir spennende å se hvordan 3. trimester blir. Ble fullt sykemeldt forrige uke, og selv om jeg vil tilbake på jobb litt til så vet både jeg og sjefen at det neppe kommer til å skje. Desverre....

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg HI.

Er 35 uker på vei, og har forfalt noe veldig i det siste...

Gleder meg tik å få det overstått nå.

Er jaggu glad for at jeg begynte med forberedelser tidlig! (Innkjøp av div utstyr osv). Hadde overhodet ikke orket det nå.

Skrevet

Hei!

Jeg er 38 uker akkurat og formen er helt flott. Det har den forøvrig vært hele svangerskapet, bortsett fra en periode der jeg var veldig slapp pga lave jernverdier. Hivde innpå med floradix og jernholdig mat, så nå er ting i balanse igjen!

Jeg merker mest psykiske forandringer - er mer stressa for alt jeg MÅ gjøre (har aldri støvsugd og vasket så mye i mitt liv;)), gråter et par ganger daglig og er generelt litt mer deppa enn jeg er til vanlig. Men, det er vel en måte å forberede seg på det også.

Fysisk er alt flott - jeg tror jeg har vært veldig heldig med min første graviditet - null vann i kroppen, ikke lagt på meg spes mye, ikke vondt i bekken el rygg (bank-i-bordet!) Men, er to uker igjen da, så ting kan jo forandre. Er takknemmelig så lenge jeg får være som jeg er nå iallefall!!

...eneste kjipe er all denne tissinga - føler at jeg til tider bor på do:)

Skrevet

Er 33 uker på vei på torsdag.

Tisser masse her også..og har blitt kjempesår,

smører med canesten så er nesten bra igjen:)

Mye kynnere ved anstrengelser.

Tatt det rolig i 2 dager og da ikke hatt så mye kynnere, heller ikke vondt i beina. Litt kjedelig å måtte ta det med ro, men stressende å få så mye kynnere og vondt i beina også...

Så må vel bare infinne meg med et rolig tempo fremover..

Gikk på vekten akkurat 82,5kg minus 65: lagt på meg 17,5kg so far...

Mye hormonell. Så følelselivet svinger litt.

Men, føler meg veldig lykkelig;) Alt bra hihi;)

Glad her også for alle forberedelser som er unnagjordt!!!!!!

Nå er det ikke lenge igjen!!!

Lykke til alle sammen!!!

Skrevet

Formen min er ikke så bra. Er i uke 34+2 og har slitt med og være svimmel, ekstremt tung i kroppen, hjertebank og litt sånn rar/stiv i musklene. Fikk også påvist svangerskapsdiabetes i forrige uke.

Jeg skal vel ikke klage, for jeg har vært i kjempeform hele svangerskapet frem til for et par uker siden. Ikke vært kvalm eller dårlig form, bare slitt med litt bekkenløsning. Jeg har trent 3-4 ganger i uken aerobic og dans fram til uke 27.

Men nå er den CRAP for å si det sånn...hehe..heldigvis bare 6 uker igjen :o)

Skrevet

Jeg er 34+1 og formen har vært veldig bra hittil, men har i de siste par ukene begynt å kjenne meg mye mer sliten. Jobber 60% og har 2 barn som krever sitt. Blir fort andpusten og flyr ikke så lett i trappene lenger. Våkner ofte midt på natta og er lys våken. Sliter også med "sovende" og smertefulle fingre, spesielt om natta. Ellers tar jeg ting etter hva jeg orker. Husarbeid gjør jeg når det trengs og så har jeg en veldig snill og hjelpsom samboer som tar i et ekstra tak. Har snart bare 1 måned igjen til mitt planlagte ks, så jeg teller hver eneste dag og gleder meg til å få dette overstått og få hilse på den nye verdensborgeren.

Skrevet

Hei!

Jeg er 36+4 i dag og formen kunne vært bedre, selv om jeg ikke burde klage. Jeg har vært så ekstremt trøtt igjennom store deler av svangerskapet og nå på slutten kjenner jeg at jeg har blitt enda trøttere.

Fikk bekkenplager i midten av graviditeten, men den er veldig av på. Jeg vet at f.eks husarbeid fremprovuserer det, så jeg tar oftere pauser og kjenner at det hjelper å ta hensyn =)

Jeg er utrolig takknemlig for at vi fikk kjøpt inn det meste i januarsalget, når formen var betraktelig bedre. Jeg har satt av hele dagen i dag til å pakke fødebaggen orker ikke tanken på noe annet. Kjenner at jeg sliter litt med samvittigheten siden jeg er sofasitter, men vet at det plutselig snur i løpet av de nærmeste ukene. Går ut i permisjon på fredag...

Skrevet

Jeg er 34+5 i dag, og er i god form synes jeg :-)

Har begynt å våkne én gang hver natt nå, og da går jeg ned, tisser og tygger i meg en link mot halsbrannen og går opp og sovner igjen med en gang :-)

Bekkenløsningen er av og på, kommer som regel da jeg gjør mye tungt. Har endel kynnere, men det er bare vanlig vil jeg tro.

Har også en del stikninger "der nede" som til tider kan være ubehagelig, men det var ikke noe farlig, sa jordmor.

Det "verste" er at jeg blir så innmari fort sliten, bare en liten tur på butikken gjør at jeg ligger rett ut ;-)

Men jeg skal ikke klage nå, formen er bedre enn på samme tid i forrige svangerskap, og nå har jeg i tillegg ei på to år :-) Men hun er kjempesnill og tålmodig, så jeg er heldig.

Jobber også litt ennå, er aktivt sykemeldt, og skal være det frem til permisjonen starter 10. april :-)

Skrevet

All ære til dere som har små barn og er så langt på vei..

Klarer nesten ikke ta vare på med selv engang jeg jo, hehe..

Har en sønn på 12år, og merker at kroppen har blitt eldre.. :/

Men det er SÅ vært det, gleder meg til lillegutt kommer, skal bli såååååååå stas!!! :)

Så jeg får være oppe halve natta, puste tungt, være litt sofasliter noen uker til.. hehe...

Skrevet

37 veker på vei, og er nå i siste veka på jobb før termin :) Har ikkje hatt nokon problemer med å vera gravid denne gongen heller. Trøtt og litt halsbrann, men dette er ikkje noko å klage over, syns eg. Har ei jenta på 3 frå før, og eg klare å bære ho litt om det er nødvendig. Glede meg til permisjonen begynne, og til ungen kjem ut :) Lykke til vidare, damer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...