Sept10 & Mai2012 :) Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Pga oppvåkning av sult og dermed amming annenhver time på natten startet jeg ved 4 mnd alder å introdusere grøt. Etter et par uker med smaksprøver spiste hun en porsjon et par uker før hun ved ca 5 mnd alder nektet å spise noe mer. Hun kniper igjen munnen og snur ansiktet vekk. Prøvde da en flaske mme ved første kveldsoppvåkning noe som gikk en ukes tid før hun nektet å ta flaske (også pumpet melk). Har fortsatt ikke fått henne til å ta flaska noe som binder meg veldig til henne. Så nå sitter jeg her med ei jente på 6 mnd som nekter å "spise" noe annet enn pupp. Jeg har prøvd "alle" typer grøt, babyyougurt, middagsglass, hjemmelaget most potet, etc etc. Hvis noen har vært bort i lignende så mottar jeg alle råd (og trøstende ord) med stor takknemlighet...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Her er lilleloppa på 6 mnd heller ikke noe særlig fan av grøt enda- hun kniper igjen og er IKKE interessert what so ever... (har holdt på med smaksprøver i 3-4 uker, og er nå oppe i nesten full porsjon, ca 70 ml vann). Tror det rett og slett bunner i at hun ikke helt forstår dette konseptet med fast føde enda, dvs at hun ikke skjønner at det er mat hun faktisk får i munnen. Blir litt bedre når hun får sitte med en skje i hånda si selv også, for da lurer jeg inn en skje grøt når hun gaper opp for å sjekke ut skjea hun har i hånda si, litt sånn lureri lurera med andre ord, men fortsatt ikke den store entusiasmen gitt..
lillenims Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Det er mulig hun ikke er klar for mat ennå da. Har du prøvd å gi henne mat i biten, feks. kokte grønnsaker, brød, fisk, kylling osv? Søk etter "baby lead weaning" for tips, generelt kan du gi "alt" så lenge det ikke er salt eller rått, og det er ekstremt sjelden at barn som selv styrer hva de spiser setter det i halsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå