Gå til innhold

Trodde aldri jeg skulle bli så bra i bekkenet etter svangerskapet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er 9 uker og jeg hadde så kraftig bekkenløsning i svangerskapet at jeg ikke klarte å gå, ligge, sitte eller gjøre noe som helst uten store smerter. Jeg klarte å komme meg på do men that's it. Gikk til manuellterapeut tre ganger. Første gang fikk jeg enkle øvelser jeg skulle gjøre. Men det ble for vondt. Andre gangen prøvde han å strekke litt på meg men måtte stoppe pga smertene. Tredje gangen ville han ikke røre meg og vi måtte avslutte behandlingen. Han kunne ikke hjelpe. Fikk heller ikke gått til noe anna behandling for jeg klarte ikke engang å ligge mer enn noen minutter på hver side. Fikk betennelse nedover lårene, smerter i symfysen og i hele bekkenet. Kjentes ut som jeg hadde sklidd på glattisen, sklidd ned på stanga på sykkelen og at noen stod og slo meg med balltre oppi der.

Så jeg søkte om ks og fikk det. Sjeleglad for det! Nå 9 uker etter fødselen er jeg mye bedre enn jeg var 8-9 mnd etter vaginal fødsel med jenta mi.

Men jeg stivner til etter en gåtur eller en shoppingrunde. Og får vondt når jeg får mensen.

Er allikevel ingenting i mot de smertene jeg hadde. Alle de kveldene og dagene jeg bare satt å grein og ikke fikk noe hjelp. Har heldigvis en fantastisk mann som jobbet hele natta, kjørte jenta vår til bhg, kom hjem og sov, stod opp, hentet jenta vår, lagde middag, la henne og dro ut å jobbet igjen.

Mens jeg bare satt i sofaen. Er helt utrolig at jeg er så frisk som jeg er nå og er helt overbevist om at det er ks som har gjort dette mulig. Hadde jeg måtte føde vaginalt hadde jeg nok slitt mye mer nå.

Forrige svangerskap sleit jeg i maaaange måneder og ble aldri bra. Men da var jeg heller ikke så ille som jeg var i dette svangerskapet. Så det er litt rart.

Setter pris på det at jeg klarer å sitte på gulvet i 10 min med jenta mi. Før klarte jeg ikke engang å komme meg ned på gulvet!

Nå skal jeg ikke ha flere barn pga alle plagene jeg får. Bekkenløsning, hypermesis osv. Skal kose meg med de to barna jeg har og prøve å bli enda bedre i bekkenet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at plagene er borte, det er jammen deilig når kroppen fungerer:-)

Jeg har hørt at mange ikke får like store bekkenplager som førstegang de gikk gravide, sikkert fordi man tar det mer med ro og kjenner symptomene på forhånd. Jeg er også mye sprekere etter 2. mann enn førstegangen jeg gikk gravid, så skal også nyte mine to søte små:-)

Skrevet

Ja det er kjempedeilig. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...