Gå til innhold

Synsforsyrrelse/Flimmring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som har hatt det slik? Startet for noen timer siden.

Ikke svimmel, dårlig blodtrykk eller noe, jeg var til kontroll på fredag,,,,

Venter på svar ved fødeavdelingen, men tar jo hundre år...

Er nå i uke 39

Noen med erfaring som vet hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde dette for noen uker siden (er nå i uke 38). Synsforstyrrelsene varte 2-3 minutter, veldig skummelt. Hadde ingen andre symptomer.

Var til jordmor et par dager etter, hun trodde det kunne skyldes et plutselig blodtrykksfall. Vet ikke helt jeg - hadde nettopp spist middag da det skjedde...

Uansett, det har ikke skjedd flere ganger. Jeg skrev et innlegg her da det hadde skjedd, flere mente det kunne være migrene. Men jeg hadde jo ikke hodepine.

Sikkert lurt å ta en prat med føden! Lykke til :)

Skrevet

Har ikke hodepine jeg heller... Skulle ta kontakt om det ikke bedret seg i løpet av kvelden. Fikk ikke noe svar egentlig, så lenge jeg kjente godt med liv og ikke hadde noe ubehag selv var det bra. Hun mente jeg skulle ta kontakt om det ikke bedret seg. Har hatt sånn stjerner i øynene de siste ukene, men blodtrykket har vært fint på kontroller...

Får bare vente og se...

Takk for svar:)

Skrevet

Jeg harhatt synsforstyrrelser i alle mine3 svangerskap. Hos meg begynner det tidlig i svangerskapet ogvarer svangerskapet ut. Når jeg får de såvarer det ca20-30 min. ser ikke klart da

Skrevet

Jeg har hatt synsforstyrrelser med jevne mellomrom i løpet av svangerskapet. Relativt hyppig de tre første månedene, så tok det et par måneders pause, for så å tilta igjen. Hos meg er det migrene, men uten hodepinen. Hvert anfall varer i underkant av en time. Dersom det varer over en time, synes jeg du bør ringe helsevesenet! Uansett kan det jo være kjekt å sjekke urin og blodtrykk, så du slipper å bekymre deg.

Skrevet

Dette hadde eg også i går! Eg er i veke 37. Det starta som om eg hadde sett inn i ei lyspære - sånn etterskinn - men det vart berre verre, og til slutt var halve synsfeltet på høgre auge dekka av ein slags halvsirkel med flimrande fargar, akkurat som i eit kaleidoskop.

Eg ringte først legekontoret, legen var opptatt så dei bad meg ringe fødeavd. Fødeavd bad meg ringe legen...så, ja. Det gjekk over etter ca 20-30 minutter, så eg gadd ikkje ringa inn att. Men eg skal holda meg LANGT unna sukker fram til neste kontroll, for dette kom rett etter eg hadde drukke ein kopp ferdig-kakao...

Skrevet

Man behøver ikke å ha vondt i hodet for å ha migrene. Mine anfall arter seg slik:

- Flimring for et eller begge øyne som øker på

- Hvite flekker for øynene

- Kvalm og svimmel

- Etter at dette har gitt seg kan jeg noen ganger få en dump og veldig slitsom hodepine, men ikke alltid

Skrevet

Jeg tenkte at "nå er det på tide å få nye linser", for jeg hadde skikkelig dårlig syn her en stund, tåkete og fælt. Kom til optiker, men han kunne fortelle at det var ganske vanlig å få dårligere syn i graviditeten, og at det skyldtes VANN (!) i øynene! Og det er jo ikke usansynlig at jeg har vann der også, med ødem på 2 + :) Kanskje det kan være noe sånt??

Skrevet

Uvisst hva det var for noe. Bedret seg så da er det vel greit.

Så lenge det ikke er noen andre plager og bebi`n sparker og lager liv er det nok greit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...