stearin Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Leke mye på gulvet sammen med babyen:) Jeg krabbet en god del selv også, jenta mi syntes det var så artig! Hun begynte å krabbe når hun var 8 mnd.
Babyønske �� Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Trenger ikke stimulere til det. Det kommer av seg selv når babyen er klar for det. 7 1/2 mnd er tidlig, så er nok av tid enda.
*LillaMeg* Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Min begynte å åle seg av seg selv. Vi slapp han ned på gulvet med en jentebaby, og plutselig så var han borte hos henne å suttet på hånda hennes.. Haha.. Så legge leker eller andre gøye ting foran han kan jo hjelpe. Min ville ikke krabbe, men han ålte seg over føttene og bena mine. Mye.. Frem og tilbake.. Det hjalp veldig på krabbingen. Og så lot vi han leke en del i trappa. Han likte\liker så godt å sitte på gulvet å kaste ball opp i trappa. Plutselig en dag så hadde han klart å komme et steg opp.. Og vi lot han holde på i trappa lenge når han ville.. Vi passet selvsagt på, og var bak han hele tiden. Vi la gøye ting i trappa som han vilel ha tak i. Sikkert ikke så anbefalt å la de holde på i trappa, men det hjalp her, tror dte var grunnen til at han begynte å krabbe. Han er 10,5mnd, så litt sent ute med krabbing igrunn. Men han har ikke brydd seg siden han kan åle seg, og er mer opptatt med å reise seg og gå et par skritt..
Cornelianelia Skrevet 22. mars 2011 #5 Skrevet 22. mars 2011 Det kommer når det kommer. Du trenger ikke å stresse. Men du må la ungen få mulighet til å prøve. Og det får barnet når det ligger masse på gulvet på magen. Gjerne sammen med deg og med noen leker babyen kan strekke seg etter. Og en annen viktig ting: Ikke sett ungen opp før den klarer å sette seg opp selv. Det har jeg fått streng beskjed om av fysioterapeut selv. Fysioterapeuten fortalte at hun ofte fikk inn barn som hadde fått feilutvikling fordi de ble satt opp. Da blir de stive i ryggen og får unaturlige bevegelser. Altfor mange prøver å sette ungen i sittestilling og støtter opp med puter etc. Det stimulerer ikke til krabbing! Så legg barnet ned på magen.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 22. mars 2011 #6 Skrevet 22. mars 2011 http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article658486.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå