Tsb Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Hei, jeg lurer på om der er noen som kan fortelle meg negative og positive sider ved disse vognene? Selv jobber jeg i en barnehage, der jeg har fått et negativt syn på Emmaljunga vognene.. trenger råd!
ninairen Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Hei! Er i samme dilemma selv.. Blir enten Emmaljunga eller Simo.. Jobber også i barnehagen... Hva er negativt med Emmaljunga som du har oppdaget? Klare ikke å bestemme meg jeg.. Synest begge er fine.. Men Simo er vel billigere, tror jeg? Tenker at det er en fordel med Emmaljunga at en kan kjøpe bilsete og klikke på voga, men små barn skal vel ikke sitte sååå masse i bilsete? Pluss at jeg har sett at det er en del dyrere enn andre seter.. Så vet ikke...
ninairen Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Hei! Er i samme dilemma selv.. Blir enten Emmaljunga eller Simo.. Jobber også i barnehagen... Hva er negativt med Emmaljunga som du har oppdaget? Klare ikke å bestemme meg jeg.. Synest begge er fine.. Men Simo er vel billigere, tror jeg? Tenker at det er en fordel med Emmaljunga at en kan kjøpe bilsete og klikke på voga, men små barn skal vel ikke sitte sååå masse i bilsete? Pluss at jeg har sett at det er en del dyrere enn andre seter.. Så vet ikke...
Tsb Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2011 det negative jeg har om Emmaljunga er spesielt skjermen, den kan ikke låses av. når det blåser ser vi ofte at skermen detter bakover, og regn, sne, blader osv detter inn i vogna. Vil helst ha lås på skjerm, og så er det at Emmaljungvogna er vanskeligere og legge sammen en Simo. Simo er lettere vogner i vekt en Emmaljunga. også, er det den stangen som skal hindre et sittende barn i vogn å dette ut, må jo være sveisa fast eller nokka, den er veldig i veien når man skal legge barn i voksipose f.eks. på simo er det noen rare patenter på vogntrekket ( som er fast i vogna), noen kneppes rundt rammen, noen kneppes i skjermen, og noen bare legges på.. et lite minus i mine øyne.. men mest av alt vil jeg ha simo, siden der en lås på skjermen.
ninairen Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Har tenkt på det samme, "skjermen" kan vel sikkert lett bli "slapp" også, i forhold til Simo sin, siden en låser den.. Hadde egentlig bestemt meg for Emmaljunga, men har blitt usikker igjen, hehe.. Er ikke lett å bestemme seg
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Hadde lett gått for emmaljunga, dei vognene er mykje lettare i vekt enn simo, pluss at dei ser finare ut. Simo kombi feks veier 21,4 kg med bag. Noko å tenke på kanskje?
Alida*Englebarn Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Ja barnehage ansatt her også, i maange år:-) Jeg synes begge vognene er bra, men holder en knapp på Emmajunga, hvorfor, tja, design er tøffere, trekkene falmer ikke så lett, simo "gynger" for mye og vogna er forholdsvis stor og klumpete. Emmajunga kalesje har ikke muligheten til å stives av, men jeg har aldri opplevd at den blåser av i vind, men jeg har opplevd at simo sin lett faller av/hopper av sporet. Ikke let dette her, men etter min smak er Emmajunga favoritten sity eller Edge Duo
ninairen Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 Kanskje det blir Emmaljunga Skikkelig vanskelig å bestemme seg Har heldigvis masse tid på å bestemme meg enda
mai84 Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 Vi har også sett på Emmaljunga, vi kommer til å velge den.. Men en liten opplysning bare : vi ble frarådet på det sterkeste å kjøpe bilstolen til Emmaljunga, det vil si at butikken vi var i ikke selger den lenger fordi den kan løsne fra basen...
ninairen Skrevet 21. mars 2011 #10 Skrevet 21. mars 2011 Har faktisk lest om det på diverse tester, men har også lest at Emmaljunga hadde forandret dette rett etterpå... Ikke vet jeg... Tror ikke jeg satser på Emmaljunga bilsete...
Tsb Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 21. mars 2011 vel, for mæ e det mer vikti me kvalitet å sikkerhet en utseende... Bagen brukes i max 6-7 mnd. så forsvinner kg for den..
Mrs. Bouquet Skrevet 21. mars 2011 #12 Skrevet 21. mars 2011 Jeg har hatt simo kombi. Syns det var maks irriterende med den forferdelige fjøringa. Sikkert derfor nr.1 var en skikkelig gulper =) Når dere sier simo vs emmaljunga hadde det vært greit om dere spesifiserte hvilken modell fra de to merkene. Emmaljunga har jo veldig mange modeller å velge mellom, simo ikke så mange. Men en del forskjell er det jo på modellene. Snakker dere de største duovognene fra begge merkene eller er det emmaljunga edge duo og simo kombi dere sammneligner?
ninairen Skrevet 21. mars 2011 #13 Skrevet 21. mars 2011 Her er det Simo Kombi eller Emmaljunga Edge Duo. Tenkte litt på Emmaljunga City Cross, men siden både jeg og typen er ca 1.80 høye, så tror jeg det blir litt for "lav"... Pluss at jeg synest at baggen ser liten ut...
vicci84 Skrevet 22. mars 2011 #14 Skrevet 22. mars 2011 her blir det også emmaljunga edge duo! jobber selv i bhg og falt for emmaljunga ganske tidlig. hatt en del ulike problemer med simoen, også syntes jeg den er så lang og smal... men det er smak og behag jeg har bestilt vonga fra sverige og der tjener man en del tusner på så hvis dere bor i nærheten av sverige hadde jeg nok sjekket opp der også vi henter vår i karlstad om noen uker! også får vi en fin biltur
Trultemora er presseklar!! Skrevet 22. mars 2011 #15 Skrevet 22. mars 2011 Uten tvil Emmaljunga! Simo er altfor stor, gyngete, og ikke minst tung!! Ikke er den fin heller!
*julybirth* Skrevet 22. mars 2011 #16 Skrevet 22. mars 2011 her er emmaljunga førstevalget:) men kommer seriøst til å sjekke ut nr1barnevogn.no er jo omtrent under halve prisen!!! 3500-4500 kr ca for ei vogn, de har masse gode kommentarer og brukererfaringer på facebooksiden, verdt å sjekke det ut !
*julybirth* Skrevet 22. mars 2011 #17 Skrevet 22. mars 2011 og ikke minst har man mulighet til å vinne ei vogn der og , på fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå