Gå til innhold

Hvor stort beløp bør man gi i bryllupsgave? Ønsker tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er onkel og tante til ei som skal gifte seg. Vi er ikke bedt til middag, men i kaffe. Kontakten ellers i året er sporadisk, treffes ca 2-4 ganger årlig.

Jeg er helt blank på hvilket beløp man bør legge i bryllupsgaven, hva gjør dere andre?

De sparer på BSU, er det ok å gi penger der i gave? Vi fikk penger på BSU til vårt bryllup, og det ble vi veldig glade for. Men det er jo ikke sikkert alle blir det da.....

Jeg blir kjempeglad for å høre hva dere andre har gitt/ eller ville ha gitt i tilsvarende situasjon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ser på gavelista og kjøper EN ting, som er sånn i passe prisklasse, eventuellt slår vi oss sammen med tilsvarende gjester som oss, samme relasjon, sånn at vi får nok til å kjøpe et sett eller tilsvarende.

Gjerne EN karaffel, EN suppe terin, EN dyrere ting liksom.

Skrevet

Dersom dere har helt gjennomsnittlig inntekt slik som oss ville jeg gitt 1.000 kr. Penger er helt ok.

Skrevet

Ville gitt penger eller gave tilsvarende max 4-500. 1000 er alt for mye for en kaffegjest.

Skrevet

De er tante og onkel, ikke en perifer venninne!

Hilsen hun som mente 1.000 kr er passe.

Skrevet

Takk for svar alle. Tar gjerne imot flere meninger.

Jeg har bare for å nevne det ikke en gjennomsnittelig inntekt. Jeg er på AAP for tiden. Og vi har 2 bryllup, og en konfirmasjon i nær familie og noen litt fjernere konfirmanter. Og alt dette over 2-3 mnd bare. Så jeg blir nok å ha litt problem med å gi 1000 kr. I andre bryllupet er det et søskenbarn som skal gifte seg, men der er vi bedt til middag.

Men det er så vanskelig å kjøpe gave til disse i det bryllupet jeg først spurte om, for de er en smule kravstore når det gjelder å FÅ gaver. men er en smule kjip når det gjelder å gi gaver. Disse som skal gifte seg nå er faddere på toaringen min (vi er sånn noenlunde jevne i alder pga noen skjevheter i alder lengre bak i familien). Men der gav de en gave til 250 kr, mens andre faddere gav mye mere. Ikke det at jeg bryr meg, for jeg mener man gir det man evner. Men tok bare det som eksempel siden de ønsker seg dyre julegaver og bursdagsgaver. Søstra til mannen min ønska seg en halv sykkel i sin bursdag!! (dette er mor til den vordende bruden) Så jeg føler at vi aldri når opp i pakkejaget.

Men veldig fint å få høre andres meninger om dette. Nyttig å vite hva andre tenker og mener om saken:-))

Keep it coming:-)

Skrevet

jeg ville gitt gavekort på 600 kroner ;)

Da er man over den magiske 500 grensa ;)

Skrevet

Hadde gitt 500,-, ikke et øre mer.

Skrevet

Gavekort på 500,- et sted de liker å handle (det kan dere jo se utfra ønskelister på kitch'n eller tilbords eller lignende).

Ville heller ikke gitt mer hvis dere synes dere har dårlig råd om dagen..

Slike folk blir sjelden fornøyd uansett.. vi har også en sånn nevø..

Skrevet

Vi skal gifte oss i sommer, og jeg håper ikke noen gir gave hvis de ikke har råd til det! Vi skal ha ca 150 gjester, men de er der ikke for at vi skal få gaver. Jeg ønsker å feire dagen med nærmeste slekt og venner:-)

Jeg hadde gått og tenkt på det lenge og fått dårlig samvittighet hvis noen jeg vet har en stram økonomi hadde gitt 1000 kr! Jeg synes 400 kr er meeeer enn ok:-) Til konfirmasjonen kan du kanskje "gjemme" beløpet i et fint smykke eller noe. Kanskje det til og med er noe å finne på salg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...