Gå til innhold

Nybakt mamma med angst for babyen om natta- krybbedød el. andre ting

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten gutt på 2,5 mnd. som faktisk sover fra halv åtte om kvelden til neste morgen ca halv åtte, med ca 2 amminger mellom der på natta. Problemet er at jeg er livredd for at han skal få dyna over hodet når han beveger armene før han sovner (som noenganger kan ta litt tid etter ammingen), livredd for at han skal bli for kald på skuldrene, armene og brystet, eller bli for varm. Etter ammingen ligger jeg våken og tør ikke sovne før jeg vet han har sovnet, og da må jeg sjekke dyna og at alt er på plass, sjekker ofte flere ganger før han sovner. Dette må jeg selv om jeg stapper dyna ned på sidene og han har på seg ullpysj osv. Jeg er kjempetrøtt etter ammingen selv men kjemper for å holde meg våken, sjekker han noen ganger og tilslutt er jeg så våken at jeg ikke får sove i det hele tatt og ligger våken helt til neste amming (ca 3- 4 timer etterpå). Dette er jo helt håpløst!!! hva i allverden skal jeg gjøre. Jeg har lurt på å begynne å bruke sovepose som han ikke kan dra over hodet, ikke få armene ut av osv. Jeg har en helt irrasjonell frykt for at han skal få noe foran ansiktet og ikke få puste, eller at han skal bli kald og bli syk, evt. for varm og dø av krybbedød. Dette fordi de sa på sykehuset at babyene ikke sier fra nå de er for varme., og at overoppheting øker faren for krybbedød. Og samme dersom de får noe foran ansiktet.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre- kan jeg trygt slappe av og sovne før han sovner?? Hva med gulp/ rap? ikke ofte han får opp rapen på natta, tar veldig lang tid, ofte en time, så jeg må bare legge han uten at han har fått opp noe rap.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...