Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Fikk sykepenger i slutten av februar. Svangerskapspermisjonen starter den 13. mars og regnet med at jeg fikk foreldrepenger i slutten av denne måneden. Da jeg tok en telefon til Nav i dag for å høre om alt av papirer var i orden angående foreldrepenger, sa dem at alt var i orden, men at jeg ikke fikk utbetalt før i slutten av april/begynnelsen av mai. Papirer er sendt for tre måneder siden, men i telefonen sa dem at det ikke hjalp å purre og jeg fikk et "Det er ikke mitt problem" svar fra Nav. Jeg og min samboer har mange regninger å betale, og skal man da gå bli gående i 1 1/2 måned uten noe støtte fra Nav? Er det noen annen støtte man kan få i fra dem? Vil jeg få etterbetaling for denne perioden når pengene utbetales i slutten av april/begynnselsen av mai?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143045810-foreldrepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Jobber du i staten får du forskuttert lønn fra arbeidsgiver og så får de penger refundert fra nav. I tillegg får du fulle feriepenger under både sykemelding og foreldrepermisjon...

Og ja, nav kan være trege med å betale ut. Mange steder behandler de ikke søknadene før den mnd man skal føde/evt etter fødsel.. Dette pga maksdato blir forskjøvet om man føder før termin og dermed "sparer de seg" arbeid ved å bare sende ut ett brev istedet for to... (slik gjør de det i Rogaland ihvertfall..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...