September<3gutt Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Vi skal reise til USA, og bo på forskjellige hotell og motell. Rekner ikke med att det blir så lett å få vasket og kokt flaskene til småen der. Hvordan fungerer flaskesterilisatoren? og hvor stor er f.eks. Avent sin sterilisator? Eller er det andre som har tips om hva jeg kan gjøre for å få vasket flaskene? Småen er 6,5 mnd når vi skal på tur...
Gjest Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Skal du ha med sterilisator så må du ha tilgang til microbølgovn. Jeg har avent sin og den er kanskje 30-40 cm brei og ca 20 cm høy. Jeg bruker den til både avent, mam og medelaflasker.
September<3gutt Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2011 Men har ikke avent en sterilisator som ikke skal i mikroen også ?
Gjest Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Jo, stemmer det. Sorry! De har en elektrisk også, men den koster 1100-1200 kr. Jeg kjøpte min til micro for 279 kr.
Vossafår Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Vi var nettopp på hotellferie og tok med sterilisator. Vi har den fra NUK, koster rundt 800,- Det er selfølgelig ingen liten ting og ta med ,men vi pakket alle flaskene og div inni den før vi la den i kofferten så fikk vi utnytta plassen Tok også med reisevannkoker. Jeg hadde ikke ville vært foruten noen av delene. En vet aldri hvordan det er dit man kommer, og mat må bebis ha uansett
lillenims Skrevet 22. mars 2011 #6 Skrevet 22. mars 2011 I USA selger de helt sikkert masse dingser for sånt på ethvert supermarked/apotek. Det enkleste er nok å kjøpe poser som fylles med vann og steriliseringsvæske, så skal flaskene ligge i bløt der en viss tid. Det blir samme greia som at klorin desinfiserer, det blir altså reint men på en annen måte enn om du koker/damper det. I USA er flaskemating MYE vanligere enn her, "alle" bruker flaske (siden foreldrepermisjonen er så kort), så de har også veldig mange hjelpemidler du (ikke) trenger.
September<3gutt Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 22. mars 2011 Takk for svar Sant nok, er sikkert lurt å kjøpe noe sånt der nede. For har sikkert med meg nok flasker til første dagen der,,,
lillenims Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 Nok flasker til første dagen pluss reisa er viktig, da. Et tips (som går greit når du har frisk unge som er eldre enn et par-tre mnd) er å ha med mange rene smokker, og så bare vaske flaskene med såpe&vann *rett* etter bruk og så bruke den en gang til, til neste måltid, med ren smokk. Da slipper du å ha med SÅ mange rene flasker på reisa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå