Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 8 mnd. Da klarte jeg å løsrive meg... ;-) Han sov hos besteforeldrene sine og han har foreløpig bare sovet borte denne ene natta.
stearin Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 9 mnd. Da sov hun hos sin bestemor. Det gikk kjempebra med henne, men verre var det med meg.. Var i forbindelse med ommøblering der senga vår måtte skrus på, og ble ikke ferdig før leggetiden hennes, så det var likesågreit at hun sov borte den natta.
lilywhite Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Første gangen mini overnattet uten oss var hun 3 1/2 mnd. Det skal sies at jeg ikke hadde noe mm å gi henne så hun fikk kun mme. Overnattingen gikk strålende. Jeg trodde at jeg kom til å tenke på henne hele tiden, men det gjorde jeg faktisk ikke. Greit for både foreldre og barn at man kan være fra hverandre uten problemer ei natt eller to!
jlille Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Det skjedde nå i helga, fra lør-søn. Gråt da vi dro fra han, og strålte da vi henta han. Men det gikk bra, men jeg brukte en del tid på å se på bildene av han på mobilen min..
SBV Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2011 Takk for svar. Babyen min på 3mnd skal sove hos bestemor på lørdag, og jeg gruer meg en del til det... Jeg tror de kommer til å ha det supert, så jeg vet ikke hvorfor jeg syns det er så vanskelig.
*LillaMeg* Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 4,5mnd. Jeg var syk, pappaen var syk. 4 Netter uten søvn, så vi trengte virkelig det.. Selv om jeg hadde dårlig samvittighet og vi fikk ikke sove på natta uansett.. haha..
jlille Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 Det var forresten jeg som gråt, ikke bebin! hehe.. han hadde det så fint..
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 Snuppa var to og en halv mnd, og jeg ammet faktisk henne enda da.. Hun sov hos mormor og det gikk kjempebra! Vi var på årsfest med mannen sin nye jobb, og var deilig å få en kveld sammen uten baby! Hun har sovet hos mormor en natt til, er 4 og en halv mnd nå:)Mormor og vesla har nok et helt spesielt forhold, siden mormor har passet mye helt fra starten (jeg tok to eksamener når vesla var en mnd).
2010 Mammaen Skrevet 21. mars 2011 #10 Skrevet 21. mars 2011 Har ikke sovet borte enda.. Han er 10 mnd :-)
min_lille+en spire Skrevet 21. mars 2011 #11 Skrevet 21. mars 2011 Hun skal det for første gang nå til helgen. Hun er 11 måneder.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 21. mars 2011 #12 Skrevet 21. mars 2011 Med oss, 3 uker.. Uten oss 3 mnd. Da skulle pappa'n jobbe og jeg på konsert. Med lillegutt kommer det nok til å gå maaaange måneder. hehe
Fru Tuttemor Skrevet 21. mars 2011 #13 Skrevet 21. mars 2011 Hvordan skal man forholde seg til en bestemor som ikke har håndtert en baby på mange år å langt mindre hatt ansvaret for en over natten..? hvordan skal man få til å la babyen være på overnatting der da? greier ikke å slå meg til ro med at bestemor er flink nok,er første barnebarnet..så jeg tror jeg venter en stund jeg..vertfall til babyen er over året..hva syns dere?
Helann og lillebror Skrevet 21. mars 2011 #14 Skrevet 21. mars 2011 10,5 mnd og har ikke sovet borte uten oss enda. Blir nok en stund til han gjør det også, føler ikke behov for det. Eldstejenta var rundt 1,5 år første gang vi var borte fra henne en helg.
Chica2011 Skrevet 21. mars 2011 #15 Skrevet 21. mars 2011 10 MND. ikke sovet borte enda. jeg synes det er fornuftig å vent til de er langt over året ja.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 21. mars 2011 #16 Skrevet 21. mars 2011 Her sov eldstemann borte hos sin mormor da ha var 6-7 Mnd gammel. Syntes det var litt fælt å være borte fra han,men stoler 100% på min mor. Hun var ingen gammel "bestemor",men sprek 37 åring og broren min var da bare 6 år,søsteren min var 9 så ikke lenge siden hun hadde hatt små heller:) Det gikk helt supert:) Gutten min på snart 4 har sovet borte EN gang uten oss da han var 2 år(hos min mor). Det gikk supert det også Har ikke hatt behov for noe barnevakt med overnatting. Vår lille jente på 5 Mnd har ikke sovet borte enda og regner ikke med at hun kommer til å gjøre det på en god stund enda... Iallefall ikke før hun er over året,sover hele natten osv:)
MrsBlidfis Skrevet 22. mars 2011 #17 Skrevet 22. mars 2011 Med eldstemann sov han borte første gang når han var 7 mnd.. Minstemann er nå snart 9 mnd, og har enda ikke sovet borte..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. mars 2011 #18 Skrevet 22. mars 2011 Min eldste jente på 2,5 år skal faktisk gjøre det for første gang nå til helga, men hun har sovet sammen m besteforeldrene sine før også- bare at da lå vi på et annet rom i samme hytte så det tells vel ikke helt;) Synes ikke man skal måtte føle seg presset til å la baby overnatte hos andre hvis man ikke føler seg klar for det enda og man bare vil ligge og bekymre seg hele natta, siden overnatting hos andre er jo ikke for babyen sin del, men foreldrene, så da faller litt av poenget bort synes jeg..
snuppelura-jente10 Skrevet 22. mars 2011 #19 Skrevet 22. mars 2011 Da hun var 2 mnd. Både mor og far var syke, klarte ikke ta vare på lille jenta mi. Så mormor hentet henne, gikk uten problemer. Sovet der 2 ganger etter det også, før hun ble 3 mnd.
Mama88 Skrevet 22. mars 2011 #20 Skrevet 22. mars 2011 Fru Tutta: Skjønner hva du mener! Men hva med å venne henne til å ha mini? La henne være tilstede når du bader, under leggerutiner og materutiner, slik at hun ser hvordan det skal gjøres.. For så å la henne prøve selv, men med deg tilstede slik at du kan assistere og hjelpe om det trengs? Du må jo ikke føle deg presset til å ha babyen på overnatting om du ikke vil, det er ikke bra. Men på en annen side kan det kanskje være godt for både deg og bestemor at hun har mini en natt Det blir på en måte en tilvenning for dere begge Min lille er 5 uker, og om to uker skal han og jeg besøke min familien i nord norge. Da skal jeg i 30-års lag, så da skal bestemor passe tassen i noen timer. Er nok meg det blir mest vanskelig for, men det blir nok godt å ha litt alenetid uten babyen... For ikke å snakke om at det blir nok sikkert godt for bestemor å ha itt tid med barnebarnet sitt Lykke til
Trultemor73 Skrevet 22. mars 2011 #21 Skrevet 22. mars 2011 MInsten er snart 1 år og har ikke sovet borte enda. Jeg ammer om natten enda også, så det hadde nok blitt mye skrik om han skulle ligge borte, he, he. Husker ikke helt når de to andre sov borte, men har jo ammet dem om natten til de er godt over 1 år. Tror nok de var nærmere 2 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå