Gå til innhold

Bare for moro: sangtekster du oppfattet feil da du var barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste en tråd om dette her inne for lenge siden og det var mange morsomme eksempler da..

Jeg kommer bare på to i farten;

Jeg trodde det var "Kari, Kari krigsmann, døden skal du lide"..i stedet for Fare, fare Krigsmann...

og i sangen om "Onkels bil" så trodde jeg det var " den har fire gummihjul, og den er kanarifugl.." i stedet for kanarigul... haha

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg trodde også at det het "Kari, Kari krigsmann..." hahahahaahahah..

Da jeg lattermild fortalte dette til min svigermor for et par år siden, så ble hun helt rar i ansiktet. Jeg skjønte da at hun fremdeles trodde det var den riktige teksten. hehehe :D

Har ingen andre jeg kommer på i farten.

Skrevet

Da jeg var liten trodde jeg at Mikkel rev, satt og skrev, altså at han satt overskrevs på en liten tavle så den sprakk...

Var voksen før jeg begynte tenke over at kanskje han skrev med et kritt på en tavle ;)

Skrevet

hahaahahah... Jeg dør! Er det mulig:D hehehehe.. Synes jeg ser Mikkel Rev mens han skræver, ja.

Skrevet

Jeg trodde også at det var "kari, kari krigsmann" hehehe

Så trodde jeg at det var "tante bursdag to you" og ikke "happy birthday to you"

Skrevet

He he, måtte smile litt for meg selv da hele svigerfamilien med fullt alvor satt og sang "Kari Kari krigsmann" i et fødselsdagsselskap :-)

Ellers kommer jeg ikke på noen egne misoppfatninger i farten.

Men ei niese fortalt stolt rett før jul at de hadde sunget julesanger i barnehagen, blant annet

"Så går vi rundt om hver eneste busk" !

:-)

Annonse

Skrevet

Uhm. Jada, bare le.. Men... Heter det ikke " så går vi rundt om hver eneste busk? " :P

Skrevet

Jeg trodde også at Mikkel satt overskrevs på den tavla..

Haha.

Skrevet

Så går vi rundt om en enebærbusk :-)

Skrevet

hahaha.. Det var forøvrig i en sånn tråd som det her at jeg fant ut at det het "fare, fare krigsmann". ehhehe

Skrevet

Ikke når jeg var liten da, men når jeg var fjortiss så trodde jeg dama sang "Hello, my name is hooka" istedet for "Hello, my name is Luka" :P

haha

Skrevet

Vel, siden det er så mange som tror det heter Kari, Kari.... (jeg trodde også det), så er det kanskje fordi det er det vi har hørt. Vi lærer av hverandre.

Skrevet

Jeg sang "Bæ bæ lille lam, har du noe øl?"

Annonse

Skrevet

Jeg sang: "de reiste med en scooter til Amerika" istedet for "skute"

og jeg sang "med en hage uten får" i "jeg vil bygge meg en gård". (Istedet for "utenfor")

Jeg spekulerte bare så veldig når setningen med "lam og sauer bak et gjerde" kom, for en hadde jo nettopp sunget at det ikke var noen får på gården. Har blitt "mobbet" masse i vennegjengen for dette:)

Skrevet

Ikke når jeg var liten, men da yngste bonusbarn var liten og så på Byggmester Bob, stemte jeg i:

"Byggmester Bob

kan det fikses?

Byggmester Bob

klar til KAAAMP!"

He, he...Har blitt ertet for det, ja...:-)

Skrevet

Når jeg hørte "Glade jul" og det kom til "engler daler ned i skjul" Trodde jeg det betydde at de dalte ned i et ved-skjul (skrives det sånn, eller sjul...)

Vi feiret alltid jul hos mormor og hun hadde en ved-sjåg(?) rett utfor huset så det var den jeg så for meg :)

Skrevet

I "Gøy på landet" trodde jeg helt frem til jeg fikk egne barn at det var "sant nå hakker vi i by'n"...

Jaja, har skjønt at det er "sånt no ha'kke vi i by'n" nå....

Fniiis...

Skrevet

Å du som heter liten fugl... velsign vår osv

Skrevet

Så kom den onde Federinn ( altså en slem mann som het Federinn) Ikke fe der inn....

Bulimi Bulimi ( Bullett me bullet me - med The September When - jeg var et stort barn da.....)

Kjære Jesus du som sagde ( nynorsk - jeg tenkte han sto med saga jeg da - ikke at han sa)

Mine barn: Vi skal på revejakt - ikke evig jakt - KapteinSabeltann....

Kom ikke på flere nå....

Skrevet

Jeg hadde en sånn På Gang kassett fra posten (?) da jeg var en 5-6 år. Var overbevist om at Life is Life sangen handlet om mannen Leif.... husker godt den gangen det gikk opp for meg at det IKKE handlet om Leif....

Skrevet

hahaha, må le av det her!

Jeg har mange, har slitt veldig med "Hvorhen du går i li og fjell". Trodde det var "havets gryn med fiskevær" og "en hvitstammet snerk oppi heien". Herregud, det er jo helt meningsløst...

Trodde det var "Fløy en liten påfugl" og ikke blåfugl. Ble litt overrasket når jeg kjøpte sangbok til barna.

Skrevet

HAHAHAHA! Nå er det endel her jeg IKKE har fått med meg som både barn og voksen.

Takk til Vinterflickan. Jeg har alltid trodd at det var" En problemfri time i gode venners lag" ;)

Skrevet

Hehe, så gøy å se at det er mange andre som har fått seg noen aha opplevelser etterhvert!

Jeg kjøpte noen sing sang kort til dattern min og der er det mange sanger som jeg og sang da jeg var liten... men teksten er ofte litt annerledes enn da jeg var liten. Så kan være noe i det en over her sa, at mange nok har sagt en ting, så sangen på en måte har blitt slik..

Forressten kan jeg at for inntil ikke så lenge siden så trodde jeg Michael Jackson sang i Heal the world, "and the end of human race" i stedet for "the enitre human race".... hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...