Gå til innhold

8 mnd og står i senga..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi legge han ned igjen eller la han ordne seg selv? Han har vært en drøm å legge helt til han oppdaget denne muligheten, nå står han helst og roper og kaster smokken ut av senga :/

Mener å ha hørt at man ikke skal legge de ned fordi det kan bli en uvane, vet ikke om det stemmer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi var heldigvis litt sen til å oppdage den muligheten i senga, takket være en sparkepose!

Men nå er den ingen hindring og vi lar henne stå til hun legger seg selv. Står hun å hyler så venter vi ca 10min også går vi inn, legger henne og sier god natt. Hyler hun igjen venter vi enda lengre før vi går inn. Når hun har mistet smukken i søvne, kan hun sette seg opp i leting etter den og da er hun så trett at hun gråter fordi hun ikke ligger. :-)

Da går vi inn å legger henne og hun er borte med en gang.

Skrevet

Vi har hatt samme problem. Hørte og at man ikke skulle legge de ned igjen, men her så måtte jeg det.. For han klarte ikke sette seg ned igjen selv. Men sa alltid "legg deg ned, er natta nå".. Etterhvert som han selv klarte å sette seg ned så sluttet jeg å legge han ned, men sa til han at han må legge seg ned, og nå legger han seg ned selv. (Eller hopper ned mens han ler da.. :P )

Tar litt tid før han gjør det da. Og hender at jeg fortsatt må gjøre dte om han er veldig trøtt. Blir jo en slags kamp om man skal legge han ned selv hele tiden da.

Skrevet

Jdet hørtes jo lurt ut, vi må jo legge han ned her og siden han ikke forstår å gjøre det selv. Sto nesten og sov her i sted, så mest ut som en gammel narkoman med skikkelig knekk i knærne, hehe..

Det verste er vel egentlig at han hiver ut smokken. Tror han synes det er kjempegøy at vi må inn å plukke den opp :)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Sønnen vår begynte med det for 2 uker siden, men det tok bare noen dager før han klarte å få kontroll over de nye bevegelsene og klarte å sette seg ned igjen. Vi lar han være så lenge han er fornøyd. Han har funnet ut at det er artig å kaste smokken ned langs veggen når han ligger også, så vi plukker ikke opp før vi ser han gnir seg i øynene og sutrer. Han må liksom "leke fra seg" litt før han sovner, om kvelden tar det max 15 min før han sovner og på dagtid kan det ta ca 30 min om han sover inne. Jeg stresser ikke med det, som sagt; så lenge han er fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...