Gå til innhold

Min fødselshistorie :) <3 (Miaimagen<3) -lang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sov generelt dårlig natten til den 15.mars da jeg hadde mye vondt i magen. Men når det nærma seg klokka 5 måtte jeg stå opp. Tenkte jeg hadde forstoppelse, men ville prøve å sette meg litt på do.

Gjorde det noen ganger og gjorde rimelig vondt. Tenkte at jeg skulle dra på apoteket å kjøpe klyster når det åpna. Så jeg satte meg ned å lette etter klyster man kunne bruke som gravid.

Vekte samboer da jeg satte på lyset for å varme meg en rispose for å legge på korsryggen og da våkna samboern som sov på sofaen (vi gjorde det begge pga bekkenet mit) han lurte på om jeg hadde vondt hele tiden, men nja.. det kom å gikk litt. Så jeg tok frem rieteller.no å begynte å ta tiden. Og nesten med en gang jeg startet var det 4-5minutter mellom hver vondt. Synes ikke det var såå vondt og ville ikke ringe sykehuset enda.

Etter en time ba samboern min meg ringe føden, og de sa jeg kunne komme inn men at jeg burde spise litt først. Ringte faren min som skulle kjøre oss og sa han hadde god tid, lagde litt frokostblanding, og samboern min pakka bagen klar.Men jeg klarte ikke spise mer en et par skjeer før det ikke gikk å spise lenger pga smertene. Dro inn på sykehuset så vi var der ved halv 8-8. Hadde vondt, men følte at jeg klarte å håndtere det ganske greit. BF masserte korsryggen (himmel) og det fungerte veldig bra der og da. Sjekka babyen og rier for å se om baby tålte det. JM var veldig rolig siden jeg var førstegangs.

Sjekket åpning etter ctg, og hadde 2-3cm, og ba meg være tålmodig for det kunne ta tid. Men det tok ikke lang til før det gjorde veldig mye vondere. Kom plutselig blod, ble redd da jeg så det, men JM forklarte at dette var siden det åpnet seg. De sjekket åpningen min siden jeg fikk betydelig mye vondere etter blødning og BF hjalp ikke så mye lenger. 5 cm! Ble flyttet til fødesenga og fikk lystgass. Synes ikke det hjalp mot smertene, men litt mot tiden mellom(?) var vel bare en betryggelse. Sa at jeg vurderte epidural. Men føltes plutselig som om jeg måtte bæsje. Sa fra til JM, men hun sa at det var babyens hode jeg kjente. De satte på ctg igjen, men fant ikke babyens hjertelyd da den var mye lenger ned enn de trodde. Jeg sa at jeg måtte presse, men hun ba meg holde igjen da det ikke var klart. Men hun sjekket og spiste ordene sine for jeg var allerede helt åpen og klar. Fikk presse alt jeg hadde for å få vannet til å gå. Kom 2-3 damer til inn, sjokkert over hvor fort det hadde gått. Jeg presset som en gud, og etter 8 minutter var verdens fineste jente (For oss) kommet til verden <3 Ute klokka 13:18, 3420g og 52 cm.

Fikk 3 sting, noe jeg er glad for siden det gikk så fort, kunne vært myyye verre. Morkaka kom på ett trykk, og synes ikke det var vondt, heller ikke å sy.

Ble veldig svimmel da jeg mista mye blod, men gikk til den andre senga mens BF var med å veide og målte babyen. Ammet henne og gikk på do/dusjet litt. Slappet av å spiste litt før vi dro til sykehushotellet (AHUS) Som var heeelt genialt!! Vi stortrivdes der. Men dro hjem torsdagen da vi savnet tingene våre.

En rask, vond men ukomplisert fødsel :) Vi koser oss med den nye tilværelsen og sjefen i huset <3

Lykke til alle sammen! Masse fødestøv til dere som venter!! Bare å spørre hvis dere lurer på noe. Kan svare på det meste. Har det rimelig bra i minnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!! Venter selv en gutt den 13 april, og gleder oss masse:)) Kos dere fremover :)

Skrevet

Det var drømmefødsel! Så heldig du er....har 40 dager igjen jeg da...veeeldig klar:)

Kos dere!

Skrevet

Åå så heldig du var med så rask fødsel!:)) gratulerer så mye og kos dere masse:)))

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille :)

Skrevet

Flott fødsel, gratulerer så mye:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...