<3 Babyimagen<3 Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 var på sykehuset forrige uke,pga blødning og sterke ryggsmerter,og da fant de ut att jg hadde 2 cm åpning og moden,har også kort livmorhals på 1 cm. Er i uke 35 til onsdag, lurer på om jeg kan vente fødsel snart da??? blir veldig glad for svar:)))))
Plutselig_gravid Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Var inne på sykehuset av samme grunn som deg i uke 35 forrige svangerskap. 2 cm åpning og 0,5 cm igjen av livmorhalsen hvis jeg ikke husker feil nå. Fødte i uke 42! Det var det ingen som hadde trodd så det ble laaang ventetid siden jeg ble forberedt på å føde prematurt. Var selvfølgelig glad jeg ikke fødte prematurt, men synes det var litt vel lenge å gå til uke 42 Så min erfaring er at man kan gå flere uker med åpning og kort livmorhals. Forresten så svinger livmorhalsen veldig. Kan være 1 cm ene dagen til å være 2,5 cm neste dag osv Men ville nok pakket fødebagen osv om jeg var deg. Sjansen for at fødsel er nærstående er jo absolutt til stede.
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Det kan fint være at noe er "på gang" hos deg, men ikke forvent det... Du kan gå leeeenge med åpning og modning. Jeg gikk i nesten 3 uker med 3-4 cm åpning og helt utflatet livmorhals i forrige graviditet. Var inne på føden til en sjekk pga rier og tegningsblødning i uke 38, og jordmora var så sikker på at jeg kom til å føde i løpet av det neste døgnet at hun tok fra meg helsekortet... Ble ikke retur til føden før over to uker senere... Lykke til!
kahono Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 hei,hei! Håper for din del at det drøyer litt. Jeg var inne på føden i uke 36 med blødninger, og der ble det konstatert 2 cm åpning, kort livmorhals og veldig moden.....men her sitter jeg fremdeles med magen min 2,5 uker senere.... i dag har jeg hatt modningsakupunktur og stripping, så håperr jeg slipper å gå så mye lenger. Mye maserier nå og blødning, men har lært meg til at ting kan ta tid....laaang tid! lykke til videre!
kahono Skrevet 22. mars 2011 #5 Skrevet 22. mars 2011 ikke at det drøyer fordi det er gøy å gå sånn...,men fordi babyen har det bedre i magen din en stund til!
enda en vær? Skrevet 22. mars 2011 #6 Skrevet 22. mars 2011 Åpning kan man gå med lenge lenge... Sist hadde jeg 3 cm åpning de tre siste mnd av svangerskapet. Jeg gikk i tillegg 10 dager over termin. Men når fødselen da startet tok det knappe 3 timer fra jeg kjente ubehag til jeg var fint ferdig og hadde fått prinsen i armene mine
VilleVapp Skrevet 22. mars 2011 #7 Skrevet 22. mars 2011 Hadde 3 cm og helt moden avflata 2 uker før termin. Gikk 2 uker på overtid og ble til og med strippet til 4 cm uten at fødselen startet.... Det er nok som klisjeen, babyene kommer når de vil, uansett hvor mye mor vil :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå