Gå til innhold

hvor lenge kan man gå med åpning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på sykehuset forrige uke,pga blødning og sterke ryggsmerter,og da fant de ut att jg hadde 2 cm åpning og moden,har også kort livmorhals på 1 cm. Er i uke 35 til onsdag, lurer på om jeg kan vente fødsel snart da??? blir veldig glad for svar:)))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var inne på sykehuset av samme grunn som deg i uke 35 forrige svangerskap. 2 cm åpning og 0,5 cm igjen av livmorhalsen hvis jeg ikke husker feil nå.

Fødte i uke 42! Det var det ingen som hadde trodd så det ble laaang ventetid siden jeg ble forberedt på å føde prematurt.

Var selvfølgelig glad jeg ikke fødte prematurt, men synes det var litt vel lenge å gå til uke 42 ;)

Så min erfaring er at man kan gå flere uker med åpning og kort livmorhals.

Forresten så svinger livmorhalsen veldig. Kan være 1 cm ene dagen til å være 2,5 cm neste dag osv

Men ville nok pakket fødebagen osv om jeg var deg. Sjansen for at fødsel er nærstående er jo absolutt til stede.

Skrevet

Det kan fint være at noe er "på gang" hos deg, men ikke forvent det... Du kan gå leeeenge med åpning og modning. Jeg gikk i nesten 3 uker med 3-4 cm åpning og helt utflatet livmorhals i forrige graviditet. Var inne på føden til en sjekk pga rier og tegningsblødning i uke 38, og jordmora var så sikker på at jeg kom til å føde i løpet av det neste døgnet at hun tok fra meg helsekortet... Ble ikke retur til føden før over to uker senere... Lykke til!

Skrevet

hei,hei! Håper for din del at det drøyer litt. Jeg var inne på føden i uke 36 med blødninger, og der ble det konstatert 2 cm åpning, kort livmorhals og veldig moden.....men her sitter jeg fremdeles med magen min 2,5 uker senere....

i dag har jeg hatt modningsakupunktur og stripping, så håperr jeg slipper å gå så mye lenger. Mye maserier nå og blødning, men har lært meg til at ting kan ta tid....laaang tid!

lykke til videre!

Skrevet

ikke at det drøyer fordi det er gøy å gå sånn...,men fordi babyen har det bedre i magen din en stund til!

Skrevet

Åpning kan man gå med lenge lenge... Sist hadde jeg 3 cm åpning de tre siste mnd av svangerskapet. Jeg gikk i tillegg 10 dager over termin. Men når fødselen da startet tok det knappe 3 timer fra jeg kjente ubehag til jeg var fint ferdig og hadde fått prinsen i armene mine :)

Skrevet

Hadde 3 cm og helt moden avflata 2 uker før termin. Gikk 2 uker på overtid og ble til og med strippet til 4 cm uten at fødselen startet.... Det er nok som klisjeen, babyene kommer når de vil, uansett hvor mye mor vil :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...