flypapir Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Jeg får stadig spørsmål om jeg sover godt og svarer som sant er, at ja, jeg sover veldig godt (med unntak av noen toaletturer). Alle som spør blir veldig sjokkerte av dette og det virker som om jeg gjør noe som er høyst unaturlig.. Hvordan er det med deres søvn? Sover dere godt/dårlig? Kan nevne at jeg har 4 dager til termin, så om jeg skal sove dårlig i dette svangerskapet bør det jo begynne snart
sollei Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Har som deg fire dager til termin! Jeg sover dårlig på nattestid, men veldig godt fra ca kl 04 til kl 10. Herlig med permisjon:-) Rart, er kjempetrøtt når jeg legger meg, men sliter med halsbrann. Denne gir seg i fire fem tiden om morgenen. I love gaviscon:-)
<3 lille spire i magen <3 Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Søvn? Hva er det? Noe jeg mangler hvertfall Å det merkes på humøret :/ Gode tålmodige mannen min Våknet hver andre time ca hvor blæra MÅ tømmes; sette meg på do og psst ferdig.. Sitter litt til å tenker VAR DET ALT?! Å jeg som måtte SÅÅÅÅÅ tisse SÅ er det det å få snudd seg om natta da det våkner man av i tilegg SÅ man øver seg nok på at disse små skal komme ut å overta grunnene til å være oppe om nettene Elsker lille skatten i magen min Samt guttene mine da
Babyønske �� Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Her varierer det, begynte tidlig å slite med søvnen i dette svangerskapet. Men akkurat nå er jeg inne i en periode der jeg sover bra. Våken 1-2 ganger pr natt, men sovner igjen ganske raskt. En og annen natt må jeg opp på do, men det er gjerne fordi jeg har drukket for mye før jeg la meg. Bekkenet oppfører seg bedre igjen også, så plages ikke så veldig med det heller, klarer å snu meg relativt greit. Også slipper jeg å bli vekket av 2-åringen min, for han er omsider også begynt å sove natta gjennom, og bare det hjelper veldig.
Anonym 2011 Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Hei.. Har du forsøkt Link (1100 mg, produsert av Actavis)? Jeg sliter også mye med halsbrann og bruker både Link og Gaviscon. Dersom halsbrannen "sitter skikkelig" føler jeg ofte at jeg bare "spiser" Gaviscon uten noe effekt og at Link fungerer bedre. Det er jo mulig at dette kun gjelder for meg, men tenkte å "tipse deg" i tilfelle du ikke har forsøkt/hørt om Link. Link kjøpes også reseptfritt på apoteket.
lillemy_85 Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Har sovet veldig godt stortsett hele svangerskapet, med unntak av bare noen få dårlige netter. Men ikke noe å klage over, så jeg er veldig fornøyd :-) er 33+5 i dag :-) Har alltid hatt godt sovehjerte, så håper det fortsetter slik :-)
Lille- MO Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 jeg har 3 dager igjen til termin, og har våknet hver natt nå de siste 2 ukene v halv fire-fire tiden og da er jeg brått lys våken og får ikke sove igjen før etter en drøy time.. er nok kroppen som venner seg til litt våkentid på natten;) ellers er jeg ikke mye "plaget" med do-flying. bare en gang i løpet av våkentimen:D drikker lite før jeg legger meg, og tvinger meg selv til å går på do 2 ganger siste halvtimen før det er natta. det har i allefall hjulpet her.
♥lykkelig♥ Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 Jeg sover veldig godt om nettene, men har kanskje 1-2 dager i uken maks hvor jeg plages med halsbrann. Da tygger jeg bare en Gaviscon, så er det over (heldigvis) er 39+2 i dag så, en uke igjen til termin!
April-11+ en til? Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 Sover godt om nettene nå bortsett fra at jeg våkner med kraftige kynnere og må opp på do noen ganger i løpet av natten. Håper det skal skje noe hver gang!! Ellers har jeg begynnt å bli skikkelig trøtt på dagen også, men forsøker å la vær å sove da. Livredd for å ligge våken på nettene, da går tida seint da... Ellers sverger jeg også til flytende Gaviscon, og har rullet en dyne sammen slik at jeg får lagt meg i en god stilling..
maibaby i magen Skrevet 21. mars 2011 #10 Skrevet 21. mars 2011 Jeg har litt lenger igjen enn deg, er i uke 34. Men sover fortsatt godt. Ikke lige godt som utenom sv.skap, men mye bedre enn samme tid i forrige sv.skap. Noen doturer blir det, men sovner heldigvis godt etterpå fordet!
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 21. mars 2011 #11 Skrevet 21. mars 2011 Har 4 uker igjen og har sovet dårlig lenge... Et grusomt vondt bekken, pustevansker når jeg ligger og at jeg flyr ørten ganger på do forstyrrer søvnen ganske bra! Sliter også med harde vonde kynnere på natten.. Og uansett hvordan jeg ligger er det vondt! Det er godt å vite at det kommer en fantastisk skapning ut av dette! For det er jo verdt alt sammen:)
Luna 31.3.11 <3 Skrevet 22. mars 2011 #12 Skrevet 22. mars 2011 Hehe.. må bare le av det her..akkurat sånn har jeg det også! hahaha..sitter der å bare fy f...jeg rakk nesten ikke å komme meg hit..men det var alt!? Å så tilbake i senga. Sovne etter en stund, så våkne av å snu på lasset, sove noen min..så toalettet igjeeen!! ;p Blir noen minutter med søvn her og der da, men ja.. merkes på humøret dessverre:/ fint det ikke er lenge igjen her da. Men da er det jo andre ting som holder en våken.. mener jo litt hyggeligere det da, med bebisen:D
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 23. mars 2011 #13 Skrevet 23. mars 2011 Er bare i 29. sv.uke, og sover kjempegodt saa langt i allefall. Skikkelig troett hele tiden og sovner saa snart hodet treffer puta omtrent! Dere som sover daarlig, naar begynte det da? Og kommer det av noe spesielt? Stilling, spark, halsbrann, eller bare ER det saann?
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 23. mars 2011 #14 Skrevet 23. mars 2011 Savner de første 5 mnd av svangerskapet, sov såååå utrolig tungt og godt. Er 34+6, og har den siste uken slitt veldig med søvnen. Er kjempe trøtt i 22-23 tiden, og går som regel å legger meg da. Men får ikke sove før klokken nærmer seg 3-4.. Så våkner jeg i 7 tiden av at samboeren min skal på jobb, og får ikke sove igjen. Står opp, og sovner igjen på sofaen i 12-13 tiden.. ligger vel der til klokken nærmer seg 16. I tillegg begynner jenten min å bevege seg med EN GANG hun kjenner at jeg beveger på meg, så da har vi det gående.. hehe..
frkV Skrevet 24. mars 2011 #15 Skrevet 24. mars 2011 Jeg har sovet godt helt frem til nå (34+4). Full av energi på dagtid, men like våken på natta. Logisk?? Synes ikke det selv hvertfall. Kanskje kroppen bare forbereder seg på nye tider... jeg savner hvertfall mine 7 timer med skjønnhetssøvn.
Raych Skrevet 24. mars 2011 #16 Skrevet 24. mars 2011 Sover godt om natten jeg i alle fall. Er ikke på do heller. Jeg sover faktisk bedre når jeg er gravid enn ellers. 2.5 uker igjen til ks her nå, så jeg begynner vel ikke å sove så mye dårligere på slutten heller regner jeg med, hehe.
Raych Skrevet 24. mars 2011 #17 Skrevet 24. mars 2011 Sover godt om natten jeg i alle fall. Er ikke på do heller. Jeg sover faktisk bedre når jeg er gravid enn ellers. 2.5 uker igjen til ks her nå, så jeg begynner vel ikke å sove så mye dårligere på slutten heller regner jeg med, hehe.
www.sovehjerte.no Skrevet 24. mars 2011 #18 Skrevet 24. mars 2011 Uff, da er jeg visst en av de skikkelig uheldige. Jeg har et fantastisk sovehjerte til vanlig men i svangerskapet har jeg slitt noe voldsomt. Våkner av alt! veldig kjedelig....Så heldige dere er alle dere andre som ikke har probøemer med det. Det går ut over alt, jobb og venner bli tilsidesatt, og energien er nesten borte på grunn av det. Bra at det ikke er sååå lenge igjen ja
prøverigjen:) Skrevet 25. mars 2011 #19 Skrevet 25. mars 2011 Skikkelig opp og ned... Kommer an på hvor mye jeg har gjort en dag, har jeg gjort mye har jeg restelss legs/føtter og mye kynnere hele natten. Ikke lett å få sove da... Ellers sover jeg bra:) Er i uke 33.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå