Gå til innhold

overføring av foreldrepenger til pappaen pga syk mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har gjort dette, slik at pappapermen begynner tidliger? Jordmor vil sykemelde meg (gravid på ny) og pappapermen starter ikke før om et par mnd. Er NAV vanskelige på dette området? NAV gjorde d MEGET klart for at det var DE som bestemte og ikke legen som skrev sykemelding:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om dette hjelper deg, men jeg var uheldig og brakk tåa forrige søndag, og klarte dermed ikke å ta meg av tuppa 100 %. Da skrev legen et brev som tilsvarte en sykemelding, der det bl.a. sto at far må være hjemme fra jobb m.m. Vi dro så til NAV og jeg spurte om brevet var nok til å få overført mine perm.penger til pappaen, og da svarte dama at "vi kan ikke overprøve legen". Så jeg skulle tro at det samme gjelder hos deg og... Håper du får ordnet opp i dette, og masse lykke til med svangerskapet :)

Skrevet

så lenge du ikke kan ta deg av barnet og legen skriver ett slikt brev så skal det gå bra.

Skrevet

Nei, var d jeg tenkte at legens ord bør jo komme høyest:) Hun skulle vel bare være litt autoritær hun derre NAV-dama.. hihi..

Blomsterpiken og tulla :) - gikk d lang tid før d kom iorden? Kan jeg regne meg som sykemeldt allerede den dagen legen skriver uttalelsen sin og jeg får levert d på NAV?

Skrevet

Ja, du er sykemeldt fra datoen som legen skriver. Da vi var på NAV, måtte pappaen fylle ut et skjema som vi begge signerte, og dama la ved sykemeldingen og sendte det inn. Vi har ikke fått noe "godkjenningsbrev" enda, men jeg ser ingen grunn til at det ikke skal gå i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...