MBSS Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Sitter her med feber (mellom 39-40) og er litt redd for jenta mi på drøyt 5 uker... Jeg ammer jo og er jo alene med henne på dagene før pappa er hjemme fra jobb. Kan hun bli smittet? Har hørt at de ikke kan bli syke i begynnelsen da de får mye antistoffer i morsmelka... Hun fullammer...
Puppen og lillemor Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 hvis jeg har forstått det rett, så får jenta di i seg antistoffer gjennom morsmelka som beskytter henne mot sykdom.. Men det betyr jo ikke at de absolutt ikke kan ble syke, men jeg har aldri hørt at noen anbefaler at mamma holder seg borte fra barnet fordi mamma er syk..
mamma.for.2♡ Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Jeg var selv veldig forskjølet med feber osv da jenten min var mindre... Ble så gale at jeg måtte til legevakten en kveld... Spurte legen der om smitte til barnet.. Han sa at jeg bare skulle amme amme amme amme...! Så det gjorde jeg. Småen var i utgangspunktet allerede litt småpjusk (snottete, men ellers fin i formen...) da jeg måtte til legevakten, men hun ble ihvertfall ikke verre...
Cornelianelia Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Babyene kan bli smittet, men det er ikke så mye man kan gjøre for å hindre det. Du kan jo ikke holde deg unna ungen. Du må fortsette å amme. Selv ammet jeg meg gjennom svineinfluensaen i fjor vinter, gutten ble syk, men om han ble smittet av meg eller av storesøster er jo ikke greit å vite. Jeg tror de fleste som har mer enn et barn opplever at babyene blir syke ganske tidlig, de får jo så mye smitte gjennom barnehage-storesøsken. Vår minste ble forkjøla og tett etter bare noen uker, kom nok fra barnehagen til storesøster.
Tremo Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Hun kan sikkert bli smittet, men det er ikke så mye å gjøre med et, annet enn å amme på. Jeg fikk vannkopper da mini var 3 uker. Var ikke spørsmål om OM hun ble smittet, men NÅR. Men fikk bare beskjed at desto viktigere var det å amme.
Foccacia Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Jeg var forkjøla nå nylig, har en gutt på 7 uker. Han ble smitta, ble helt pottetett i nesa stakkar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå