mlkg Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Jeg hadde ikke så veldig mye plager med bekkenet under svangerskapet. Men nå 5 mnd etter fødsel har jeg fortsatt vondt. Har trent en del i det siste. Har inntrykk av at elipsemaskin går greit, men nå som jeg har begynt å jogge har jeg fått mer vondt. Vurdere å kutte ut joggingen. Noen som har innspill? Jeg har planer om å bestille time hos kiropraktor.
tina 79:) Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Hei! Kanskje du ikke har trent nok stabilisering av bekken og kjernemusklatur enda til å tåle belastningen av jogging enda? Jeg trente mye pilates, corebar og styrketrening med fokus på kjernemusklaturen før jeg kom igang med jogging. Kiropraktoren min sier også at man ikke skal småjogge- uansett hva slags plager man har. Jogger du i lavt tempo blir rotasjonene i hofta unaturlige, og man får mye vondt. Det er bedre å løpe i ordentlig tempo, og så gå til man orker å løpe igjen. Dette gir ingen unaturlige rotasjoner i hofteleddet. Som han sa... ser du noen gang et barn småjogge? Det er ikke en naturlig bevegelse for kroppen! Jeg hadde veldig vondt i bekkenet etter forrige sv.skap, men kunne begynne å jogge da jeg fulgte løpe-rådet! Lykke til!
mlkg Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2011 Takk for svar. Løperådet var veldig interessant! Kondisjonen min er ganske god etter mange økter på elipsemaskin, men jeg har bare småjogget for å "starte forsiktig". Skal prøve å løpe :-)
kirvill Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Enig i Tina79 om at trening av kjernemuskulatur er lurt. Selv plaget også i etterkant av fødsel, først nå 5 mnd etterpå begynner det å komme seg. Er med i barselgruppetrim hos fysio, mye stabiliseringsøvelser. Hjemme trener jeg til 30 days shred-dvd, også mye enkle øvelser med fokus på styrke og litt kondis. Syns det har hjulpet kjempemye! Men må jobbe mer med bekkenbunnen.
mlkg Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2011 Jeg trener styrke hver uke. Kan du beskrive nærmere hva slags øvelser du gjør?
kirvill Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Knebøy, sit-ups, planken, push ups, ligge på rygg og løfte baken lett fra gulvet.. en del øvelser stående og liggende med manualer. Anbefaler å laste ned 30 days shred jeg, med jillian michaels fra slankekrigen, syns de øvelsene er ganske enkle og bra å gjøre hjemme! Mye likt de som jeg gjør hos fysio :-)
mlkg Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2011 Godt å se at jeg gjør mange av de samme øvelsene allerede. Men takk for tipset! Har sett på noe fra 30 days shred i dag, og skal begynne å bruke manualene mine mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå