Gå til innhold

Hvor får jeg tak i ski hvor barnet kan bruke egne sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva det heter, men sånne barneski som gjør at barnet kan bruke egne sko i stedet for skisko og vanlige bindinger.

Jeg har lett på XXL, G-sport og endel barnebutikker uten hell...

kjøper gjerne brukt, men vet ikke hva jeg eventuelt skal søke på.

:-)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke, men kanskje du kan få tak i sånne på Finn.no

Forresten vil jeg sterkey fraråde deg å kjøpe sånne ski til barnet. De er mye vanskeligere å gå på en ordentlige ski, og dermed kan du drepe skigleden allerede i starten. Det er moro å gå på ski hvis man slipper å streve med dårlig utstår, det gjelder like mye for barn som for voksne.

Skrevet

Helt enig. Minste vår hade slike ski i fjor når hun var 3 år og både hun og jeg hatet det hehehehe. I år fikk hun andre ski og har brukt de masse:)

Skrevet

Åh, jeg tenkte det ville være praktisk med sånne ski, siden han bare er 2 år og 3 mnd. Vokser jo som gress i føttene, så da måtte han ha nye ski neste år igjen.

Men vi får vurdere ski med vanlige skisko også, har jo ikke lyst til å drepe lysten før han har begynt :-)

Takk for svar!

Skrevet

Lekebutikkene selger sånne ski:) Og de er mer enn gode nok til en på 2-3 år.

Skrevet

coop obs hadde nå i vinter

Annonse

Skrevet

Dropp sånne "ski", det er svært vanskelig å få tak i kvalitetsski i den kategorien der. Gi heller barnet ditt ordentlige ski og skistøvler, kjøp brukt.

Gi barnet ditt et bedre utgangspunkt for skiglede enn sånne "ski" kan gi!

Skrevet

Holdt på å kjøpe sånne til datteren min når hun var på den alderen, men siden bestefar ville kjøpe ordentlige til henne sa vi ikke nei takk til det.. Like etterpå var vi sammen med et vennepar, med like gammel jente. Hun hadde disse fra lekebutikken, og det var ikke no særlig. Tror jeg heller hadde droppa/utsatt det med ski, om det var alternativet, etter å ha sett det.

Skrevet

Vi har sånne ski fra Åsnes til 2-åringen vår, funker kjempebra. Det er ordemtlige saker, med bindinger slik at hælen er løs som på vanlige ski, det er viktig. Lurer på om de på lekebutikken har fast hæl? Det kan ikke være enkelt å gå på. Vi kjøpte brukt da...

Skrevet

Går imot alle de andre og anbefaler ski som en kan bruke vanlige sko i, men absolutt ikke de som du får kjøpt i lekebutikk. De jeg vil anbefale er fra Åsnes, tror de heter snømann (har kommet i flere utgaver). De har en binding der skoene festes med borrelås og barnet får løftet hælen, så de får samme følelsen som om de går med vanlige ski. Vi synes de har vært geniale, da barna de første årene kanskje bare går noen meter før de vil ha de av. Og skisko er iskalde å leke i snøen med. I tillegg så har ikke vi funnet skisko som er mindre enn str 25. Minstemann på 20 mnd har prøvd skiene flere ganger i vinter og det går så fint. Bare en liten runde over gårdsplassen, men blir vel lengre etterhvert. Lykke til med kjøp

Skrevet

Dere tar ganske feil i at slike ski er vanskligere å bruke for små barn en "vanlige" ski.

Det er anbefalt å bruke slike ski for små nybegynnere, selv har vi brukt slike ski fra 1-års alderen (eller fra barnet kan gå) til ca 2,5 år.

Det er så mye mer praktisk, og uansett begrenser det jo seg selv hvor langt så små barn faktisk går på ski.

Vi har noen smørefrie åsnes ski som er akkurat som vanlige ski, bortsett fra bindingen. Med solide vintersko sitter de like godt på som vanlige ski, forskjellen er at man slipper styret det kan være for små barn å ta av og på skiskoen.

Jeg anbefaler det virkelig til smårollinger! :) Og jeg er utdannet skiinstruktør.

Skrevet

Tror den siste modellen heter Åsnes Blåfjell. Er en pakke med ski og staver.

Skrevet

enig med auro! Prøvde å svare i sta men fikk det ikke til :

Kjøp Åsnes snømann, de sitter like godt som ordentlige bindinger, og gir barnet en første gode opplevelse av å være på ski. Tar de raskt av og på, og det ¨å gå et par runder er en del av aktivitetene vi gjør ute hver dag, på hans initiativ. Trenger ikke planlegge hva slags sko han skal ha på, eller si nei vi kan ikke gå på ski, vi må inn å bytte sko først.

Hurra for ordentlige ski med borrelåsbindinger til de aller minste. Og for ordens skyld, ikke kjøp plastbiter på en lekebutikk, det er noe annet!

http://www.flust.no/fritid-og-friluftsliv/...utstyr/aasnes-snoemann-smoerefrie-ski-100-cm/

God skitur med ordentlig, men barnevennlig utstyr for impulsive små :)

Mulig disse er vanskelige å få tak i nå, prøv finn el. andre bruktsteder :)

Annonse

Skrevet

Kjøpte å mx sport vi. Kosta etpar hundringser, funker greit men savner borelås. poden er bare to år,så holder godt for i år- får se an til neste år.

Hælen kan løsnes eller festes- vi har den løs selvsagt, han går fint på de,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...