Gå til innhold

Hva spiser din baby 6 - 7 mnd av fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på litt over 6 mnd (og ei uke) som viser seg å være skikkelig glad i fast føde, veldig uvant da storebroren stort sett nektet alt av fast føde..

Føler at jeg holder litt igjen, for vil jo ikke proppe den lille magen hans med fast føde. Jeg stopper ofte før han viser tegn til å stoppe. Dessuten har jeg fortsatt lyst at han skal spise morsmelk.

Vi er oppe i tre måltider

Ca. kl. 09.30: 4 mnd grøt blandet med 1 dl vann.

Ca. kl. 16.30: Halvt 6 mnd middagsglass spedd ut med litt vann.

Ca. kl. 20.00: 4 mnd grøt blandet med 11/2 dl vann.¨

Pleier å gi litt smaksprøver på div. frukter på formiddagen alt ettersom hva vi gjør. Men må nok begynne å legge inn et fast formiddagsmåltid. Tenkte å prøve med brød.

Skal dessuten gå over til 6 mnd grøt. Men finnes det typer uten tilsatt frukt? Må vel ut og leie. Er ikke på Eurosparen her i nabolaget:(

Ammes sånn i dann og vann, ingen fast rytme på det. Spiser 1 til 2 puppmåltid om natten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min veide forresten 8600g v 6 mnd ktr. Husker ik lengda, men var sånn midt på treet.

Skrevet

Min er 6 mnd og 3 dager. Og vi prøver oss frem. Hun er blitt ekstrem på natta, skal ha pupp hver time, så vi forsøker nå å fylle på med mat på dagen, i håp om at det skal hjelpe.

I dag fikk hun et måltid grøt, blandet med 60 ml MME til frokost kl. 09:00. Neste måltid blir et middagsglass for 4 mnd (fordi det er det vi har) ca kl. 14-15.

Og et nytt måltid med grøt blandet med svisker (for magen) til kveldsmat. Jeg håper vi nå snart knekker koden som gir oss roligere netter.

Jeg ammer i tillegg til hvert måltid, og minst en gang mellom måltidene. Hun er veldig glad i puppen og jeg har et ønske om å trappe det litt ned..

Nysgjerrig: Hvorfor blander du ut middagsglasset med vann?

Skrevet

Hei:)

Vi har spedd ut middagen med litt vann bare fordi lillegutt til å begynne med ikke likte den tykke konsistensen. Uvant sikkert.. Men nå blir grøten vi lager stadig tykkere, og middagen også. Slutter sikkert med det straks;)

Vi har i alle fall fått mye roligere kveld/netter etter at vi kom opp i tre måltider, så tydelig at lillegutt er mer fornøyd:)

Krysser fingre for at dere får bedre netter!!

Skrevet

Gutten vår på 7mnd spiser tre måltider med grøt og middag. Så får han pupp morgen og kveld :)

Skrevet

Gonattgrøten til nestle (6mnd) er uten frukt tror jeg:)

Skrevet

Vesla på 7 1/2 mndr får grøt til frokost og kvelds,

brødbiter med leverpostei eller skinkeost og fruktpure til lunsj

og hjemmelaget middag til middag(hun liker ikke middagsglassene).

Hun drikker vann til alle måltider og ammes om natta, morgen og kveld, og ved behov.

Skrevet

6 mnd og 10 dager her.

10.30: Grøt.

16.30: Middagsglass og frukt.

18.30: Grøt.

Ho spiser som regel opp all grøten. Noen ganger spiser ho et helt middagsglass, andre ganger bare halve :)

Utenom det får ho mme morgen, midt på dagen og kveld.

Skrevet

Lillegutt blir 6 mnd imårra, og han spiser en full porsjon grøt til frokost og kvelds.. bytter da på hvetegrøt/havregrøt. Han spiser et helt middagsglass til middag, og et fruktbeger til lunsj. Han får også 3-4 flasker mme hver dag som hver er på 160ml.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...