stabeist Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Lillejente er 4,5 mnd og er ei grei jente som er aktiv og følger våkent med på det som skjer rundt seg. De siste månedene har førkjølelse avløst hverandre (dårlig immunforsvar pga 2 antibiotikakuerr da hun ble født), så hun har styrt litt på natta med å spise masse. De siste ukene derimot har det tatt helt av...hun har sliti med tenner som borer seg oppover, så både dag og natt har vært slitsomme med mye sutring og lite søvn. Helt forstålig stakkars lillejenta min...men det store problemet er at hun fortsatt spiser masse på natta. Av og til hopper hun gjerne over den "lange søvnen" på 3-4 timer da uan legger seg. Gjenomsnittet er ca halvannen time- 2 timer. På dagtid prøver jeg å styre det til ca 3 timer mellom hver økt. Hun får grøt på kvelden, men er ikke oppe i full porsjon ennå (det er hun som ikke spiser opp alt) Har prøvd med grøt på dagtid også, men virker som han ikke er så sulten da pga all spising på natta. Nå skal det sies at jeg har gått på pencilin selv og vet at det kan sette smak i melka, men det er over 1 uke siden jeg slutta på kuren. Jeg begynner å bli litt sliten av all denne matingen...spes da hun ikke vil ta flaske heller.... Håper dere forstår meg her på formunet at dette er ikke noe syteinnlegg fra meg som mamma at jeg er sliten osv...jeg vet det er tungt med barn(og helt innforstått med det! Men jeg ønsker å høre om det er noen i samme problemstilling som meg, og som evnt har noen tips å komme med? Når hun har det vondt pga tennene og den eneste trøsten på natta er å ammes, så har jeg problemer med å se hva jeg kan annet gjøre? Føler hun holder på å skifte litt på døgnrytmen pga dette.... Har tenkt på sukkervann på sutten på natten, men er det fyfy? Har dentinox, men virkningen er så liten at det blir bare hylskriking etter bittelitt. Ble lang dette her, men er det noen som har noe tips å komme med enten ang tenner, nattesøvn eller mating, så hyl ut
Zelina Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Jeg kan dessverre ikke komme med råd om nattesøvn og mating, men kan gi et lite råd vi fikk av tannpleier angående Dentinox. Ha den i kjøleskapet og før du smører den på gommene, prøv å tørke gommene med en myk klut. Da bli den ikke skyllt vekk med en gang av spyttet og effekten blir bedre. Er litt vanskelig, men jeg fikk det til på småen og det hjalp:) Biteringer fra kjøleskapet er også gode for de små å tygge på. Jeg ga også småen paracet da han var helt fra seg pga tannsmerter. For det er vondt for dem når tennene presser sef frem... Håper det ordner seg med alt:) Lykke til:)
MBSS Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Føler med deg og forstår at det er frustrerende! Er så vondt å se at de har det vondt.. Er ikke noen dreven mamma selv så jeg har nok ikke noen gode råd, men selv sov min lille, som ikke var en måned en gang, ikke om natten, men om dagen i begynnelsen (sov noen økter på 3 timer på dagtid og oppe ofte på natta). Min løsning var å ikke legge henne i senga om dagen, da sov hun heller mindre dupper på magen/armene mine, men jeg registrerte når hun såvidt glimtet med øynene og da prata vi litt sammen og var våken en liten stund- dette gjorde fort susen for henne, og nå sover hun godt om natten med 3-5 timer mellom ammingene (hun er 5 uker) Men som sagt jeg har ikke "peiling" og har jo en mye yngre datter, men ville likevel komme med et lite tips siden det fungerte for meg.. Lykke til uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå