Gå til innhold

Om jeg gir flaske på natta med mme mister jeg melka da?

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Vil gjerne fullamme, men lillen dier ikke riktg og får mye magesmerter.. 2 uker er hun. i kveld ga jeg mme på flaske hørt de sover bedre på det, så nå sitter jeg å pumper meg før jeg og skal sove.

Men ister jeg melka om jeg gir flaske på natten? hørt mye rart om dette...

stemmer det forresten at mm gir mer magesmerter enn mme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen barn sover jo rundt fra starten, så det burde vel ikke være noe problem:)

Skrevet

Nattamming gjør at melkeproduksjonen effektivt økes, fordi utskillelsen av det melkeproduserende hormonet prolaktin er spesielt effektivt da.

Du kan lese mer om amming (nattamming) på ammehjelpen sine sider:

http://www.ammehjelpen.no/artikkel/16/Nattamming

Når det gjelder spørsmålet ditt om mm gir mer magesmerter enn mme, så har det nok mer sammenheng med hva mor spiser... Når man ammer må mange passe litt ekstra på hva man selv putter i seg. Men dette finner du sikkert også svar på ammehjelpen.no :)

Lykke til!

Skrevet

trodde ofte de fikk mer magesmerter av mme jeg, da det kan være litt hardt for magen og de får ofte inn mer luft ved flaske, men det er vel individuelt tenker jeg..

om det funker bedre i natt kan du jo fortsette litt til... evt prøv å drikk fennikel te på ettermiddagen en stund før du ammer, har begynt med det nå fordi mini ofte har luftsmerter på ettermiddagen. Ikke helt sikker på hvordan det fungerer, men ser lovende ut :)

Skrevet

og om barnet kun er 2 uker kommer det seg nok om noen uker tenker jeg. Min brukte vel ca 3 uker før hun klarte å suge skikkelig... Et alternativ er jo også å gi mm som du pumper på flaske om natten, men å gi flaske kan visst skape sugeforvirring. Lykke til uansett!

Skrevet

Nei, morsmelk gir ikke mer magesmerter enn MME- det er vel heller motsatt! Mange babyer vil slite litt med magevondt i starten uansett hva man gjør eller ikke gjør, pga umodne tarmer. Pass bare på å rape henne godt etter hvert måltid, og husk at mange babyer trenger å rape flere ganger enn bare en. Nattamming er viktig for produksjonen, men en liten flaske i ny og ne vil nok ikke skade=)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Tusen takk for svar da jenter =) Ga mme i natt, ingen magesmerter da, men mye gulping. I natt skal jeg amme henne tenker jeg. Skal kjøpe fennikkel te jeg da å håper det hjelper!

Takker for gode råd =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...