<3guttemamma<3 Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 I så fall, har dere fått det innvilget? Hva skrev dere i søknaden under grunn til utsettelse? Synes ikke noen av alternativene der passet oss:p Jeg skal egentlig begynne å jobbe igjen i begynnelsen av juni, men så har jeg 3 uker ferie jeg må ta, og da er det jo nesten fellesferie... Så vi tenker at jeg bare kan være hjemme til etter fellesferien, og så begynner pappapermisjonen da. Men om vi får det innvilget er en annen sak. Jeg hååååper det går i orden altså!
Helann og lillebror Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 Det er vel overhodet ikke noe problem, det er dere som bestemmer når dere vil ta ut pappapermisjonen. Husker ikke hva vi skrev av alternativer, men jeg hadde først 100 % svangerskapspermisjon og er nå i ulønnet permisjon på ubestemt tid, da jeg ikke vet når jeg får jobb enda. Mini er 10 mndr. Det viktige er bare å søke om utsettelse før din permisjon har gått ut, den datoen tror jeg NAV er helt steile på, har hørt om fedre som har mistet pappapermisjonen hvis de har søkt for seint.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Ja, permisjonen må tas ut før ungen fyller 3 år og før evt. nestemann kommer, så innen det tidsrommet kan dere ta ut permisjonen slik dere ønsker. Jeg skulle egentlig tilbake i jobb 10.mai, men har søkt permisjon fra jobben i mai og juni. Jeg har ferie i juli, så jeg skal ikke tilbake før i august. Mannen min tar ut sine uker fra midten av August. Husk at dere kan ta det gradert også, hvis dere har bhg plass. Mannen min skal være hjemme i 8 uker, så skal han ta 1 dag i uka i 10 uker, da slipper vi å ha gutten i full plass i bhg den første tiden, men vi betaler fra August likevel da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå