Gå til innhold

Hvor mye koster det å pusse opp kjøkkenet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er stor forskjell i pris på Ikea kjøkken, hvilket er dte du kunne tenke deg og skal du ha med hvitevarer?

Må du ha hjelp til å rive det gamle kjøkkenet? Skal du skifte gulv, tapetsere, sette opp fliser, ny vifte? Osv

Annonse

Jeg har ganske stort kjøkken. skiftet alt, og hadde elektriker, rørlegger og snekker til alt sammen. La også nytt gulv. Betalte vel tilsammen ca 120 000,- for et Sigdalkjøkken inkl alt arbeidet.

Kjøkkenet er på ca 25 kvm, men har bare skap på ca halvparten. Flyttet vask og oppvaskmaskin, satte inn ekstra kontakter her og der. Og snekkeren tok all oppsettingen av den nye innredningen + gulvet.

Et Ikea-kjøkken må da bli billigere?

Vi pusset opp vårt lille kjøkken (ca 10 km) der vi bodde tidligere med helblanke fronter og alle skap og skuffer fra IKEA. Vi kjøpte benkeplate et annet sted (dyr laminat/juksestein) og egen vask og blandebatteri (altså ikke IKEA), samt håndtak fra Kvik. Hvis vi ser boritfra at vi byttet gulv i tillegg, så ble det på omtrent 80 000,- inkludert alle hvitevarer (koketopp, ovn, vifte, oppvaskmaskin og kjøkkenkvern i vasken). Da monterte vi skapene selv, men ikke bekeplaten. I tillegg fikk vi rabatter på hvitevarene.

jeg tror man kan få kjøkken mye rimeligere.

En veninne av meg pusset opp kjøkkenet sitt og betalte ca 40000. Husker dette godt, da hun fikk penger igjen på skatten og brukte det på nytt kjøkken.

Da fikk hun en venn til å skru det opp og en annen venn til å flise veggen.

men om du vil ha det rimeligst mulig, må du neste kutte litt på hvitevarer og skru opp mesteparten selv. Ny vifte er vel viktig tenker jeg, (for det trenger vi har et gammelt kjøkken og går med ønske om nytt kjøkken hver dag..)

Men uansett, se på ikea sine nettside og se prisanslagene der. Hvitevarer og lys og arbeid er vel de prisene som ikke er inkludert.

Jeg pusset opp kjøkken på ca den størrelsen for 2 år siden. Kjøkken og hvitevarer fra ikea kom på 40000. Fliser til gulv og vegger, ny vedovn, div materialer, maling, elektriker, downlights+++ kom vel på ca det samme, så 80000 totalt. Jeg betalte ikke noe for arbeidet, har en håndtverker i hus:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...