Gå til innhold

Navnefest/dåp - Ikke akkurat babyen sin dag.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon jeg...

Har hatt navnefest i dag, og er egentlig kjempefornøyd med dagen, har vært hyggelig med samling av all familie, og snuppa har jo fått kjempemange flotte gaver:)

Men...Føler virkelig ikke at det var hennes dag, det ble alt for styrete for henne. Besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler som alle skulle bære, pludre, prate, herje, fotografere og kose med henne, det ble rett og slett alt for mye for henne! Stakkars lille:( Hun klarte ikke å roe seg i vogna, hun har kun sovet to små lurer i hele dag. Når vi endelig kom hjem bare gråt og gråt hun, helt umulig og trøste, og kjemperød rundt øynene! Fikk så vondt av min lille jente!

Brukte en time på å roe henne, og få lagt henne. Hun fikk ikke spist noe grøt, bare en halv flaske melk. Hun pleier å være veldig lett å legge, men bare gråt og sutret i kveld. Ikke noe koselig!

Med nestemann skal jeg vente til babyen er iallefall 8-9 mnd, dette ble alt for mye styr for en så liten kropp (frøkna er 4 og en halv mnd)!

Kan hende jeg har det bedre i morgen og ikke føler dagen var så fæl for henne, er vel igrunn ganske så utslitt nå selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir som regel sånn. Her sov heldigvis lillegutt gjennom hele dåpen og hele dagen så ingen rørte han.

Men når jenta mi ble døpt da skulle alle bære og styre rundt med blits og kamera oppi trynet hennes. Både hu og vi var helt utslitte.

Derfor valgte vi en veldig rolig dag denne gangen. Ikke noe stress med maten og bilder ble tatt da vi sa det og ferdig med det :)

Skrevet

Skjønner godt hva du mener! Jeg synes det kan være "ille nok" med familiemiddager jeg, he-he... Vi har en stor familie, og alle vil holde og prate og blir blodig fornærmet når lille ikke smiler og sprudler tilbake. Vil du ikke snakke med bestemor? Da blir det ingen barnevakter osv. Ugh. Svigermor blitzer og maser om at gutten skal se i kamera, og helst skal han juble også - herlighet - gutten er fire måneder: Give me a break! ;-)

Skrevet

Huff, fælt når det blir sånn.. Heldigvis så er det glemt imorgen for hun da. :) Og da kan dere jo ha en rolig kosedag. Har nok vært en del inntrykk hun må fordøye ja, er ikke lett for de små..

Min storkoste seg hele dagen han, og elsket oppmerksomheten han fikk.. :P Var vanskelig å få til å sove å spise, men han storkoste seg. Sloknet tidlig da, men hva annet kan man forvente.. :P Vi døpte han når han var 5mnd. Men det ble jo mye for han og, merket det på han, selv om han var blid og likte oppmerksomheten. Syns jeg hadde det verre, var mye å styre, og fikk heller ikke snakket med alle jeg burde snakket med. (Fadder som kom langtvekke fra, og ikke hadde sett oss på 6mnd.) Dårlig samvittighet for det enda, men kan ikke gjøre noe emd det enda, og fadderen hadde full forståelse for at det ble liten tid til snakking..

Skrevet

Her var det helt ok, hun fikk oppmerksomhet men samtidig ikke for mye! Kanskje litt lite?

Men hun hadde det bra! Det var nok en god distrasjon, for dagen etter tittet to hvite fine tenner opp av gommen hennes :D

Skrevet

Sånn ble dåpen for min første datter også. Hun var helt utslitt, og klarte ikke å roe seg. Vi var ikke hjemme, så jeg la henne til å sove i en seng hun ikke var kjent i. Hun sovnet selvsagt ikke.. Og ble utslitt!

Mens med nr 2 hadde jeg lært! Når det nærmet seg sovetid, la jeg henne ut i vogna si. Trillet henne i søvn, satte på babycall og gikk inn igjen. Hun sov i 2 timer, og våknet uthvilt og happy og tålte å bli sendt litt rundt.

Skrevet

Dåp og navnefester er jo som regel noe man gjør fordi man selv vil... Ikke pga at barnet vil... så sier seg selv at det ikke er akkurat babyen sin dag ;)

Skrevet

Tror det er viktig å prøve å holde på de rutiner man har på vanlige dager.

Vi skal ha dåp om noen uker, og jeg har tenkt at mini skal få sove til sine faste tider (blir litt forskjøvet pga gudstjenesten).

Skrevet

Hørtes nøyaktig ut som oss på dåpen!

Snuppa var så overtrøtt på kvelden når vi kom hjem til foreldrene mine, etter 1 time med byssing og all verdens av forsøk på å få ho til å sove så var det ut å trille med vogna! Etter 5 min sovna ho som en sten totalt utslitt!

Ho hadde vært i godt humør hele dagen, men litt sliten og ikke fikk ho sove noe selvom jeg prøvde å få lagt ho flere ganger i vogna..

Det er så mye som skjer og så mange inntrykk at de nok sliter med å greie å sove på dagen.

Syntes så synd på ho da!

Glad det er over hvertfall!

Skrevet

Her gikk det kjempefint. Vi hadde en flott dag alle sammen. Han fikk sovet nok. Sov i vogna siste halvdel av gudstjenesten også.

Jeg husker at jeg la eldstemann til å sove i vognbaggen i selskapet da han ble døpt. Plasserte han ved siden av gavene slik at folk kunne komme og titte :-)

Skrevet

Hun var i storform hele dagen altså:) Alle skrøt av hvor flink og blid hun var.. Men helt utslitt på kvelden, pga lite soving, kluss med rutinene og mye inntrykk!

Skrevet

Uff da, hørtes slitsomt ut...

Men ikke vent til nestemann blir 9 mnd før dere døper-- det gjør det ikke nødvendigvis lettere... f.eks i kirken; er sovetiden i samme tid som dåpsseremonien kan det bli et styr likevel, så gamle babyer sover seg ikke nødvendigvis gjennom sånt... Skulle vi døpt jenta vår i morgen ser jeg for meg en meget krevende dag, for både henne og oss... hun kryper, blir veldig fort sliten/ lei av å holdes i fang- vippestolen åler hun seg ut av- eller skriker seg ut av!... jikke bare å slippe henne på gulvet i selskapslokalet akkurat, (er jo det hun liker best) kunne kanskje ha med lekegrinda?? hehe...

Nei, jo yngre de er jo bedre, da sover de mere og alle forstår jo at så små babyer må sove :) Uansett, som noen over sier- følger man "vanlige" rutiner er sjangsen stor for at dagen -og kvelden blir fin for båre foreldre og barn;)

Skrevet

Huffda, stakkar liten..

Tror faktisk det er bedre å gjøre det så tidlig som mulig. Lillegutten vår var bare 2 mnd da han ble døpt, og han sov seg gjennom det meste. Både dåpssermonien i kirka, og selskapet hjemme.

Skrevet

hmm..ja høres lurt ut, når hun var mindre kunne hun sove seg gjennom jordskjelv, men nå er hun blitt veldig var for lyd og lys... Får reise rett fra barsel og til navnefesten med nestemann;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...