Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har gutten hatt 2 grønne avføringer. Han har av og til hatt det tidligere også. Hva er det som gjør det tro? har søkt og lest litt på internett, men står jo litt forskjellig. Har også hatt lys avføring en stund. jeg har tatt opp med legen tidligere at han har veldig variert farge og konsistens på avføringen uten at han var bekymret for det. Flere som har hatt variert avføringsfarge, eller mye annet enn brun? I det siste har den vært ganske lys..ikke helt kitthvit slik den var ei stund etter at han var sjuk sist, men mere beige. Tenker å ringe legen dersom den ikke forandrer seg snart. Syns det er ei stund siden den var "vanlig" brun. Han virker ikke plaget av magesmerter eller noe..men har bestandig hatt "rar" mage med kolikk. mye løs og ofte avføring, men nå er det som regel mellom 1 og 3 avføringer..oftest 1, og den er som regel fast.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det skyldes tenner? Avføringen blir iallefall påvirket av det...

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Her i huset er det også veldig variabel konsistens og farge. Hun har avføring omkring en til to ganger om dagen, og de også gjerne være helt forskjellige.

Frøkna har også hatt "rar" mage med kolikk, løs avføring osv, men fikk beskjed av legen om at stort sett alt er vanlig for barn på den alderen. Systemet deres er fortsatt veldig ungt, og de kan reagere på mye av det de spiser. Etterhvert som magen blir vant til den varierte kosten vår, så skal visstnok dette gå over.

Skrevet

ja, det kan vel være både tenner og nye matvarer. Blir liksom ikke klok på den magen hans..virker som han har litt problemer med tarmen..har veldig mye luft i magen også..som av og til lukter noe helt forferdelig. Vet det er litt irritabel tarm og mageproblemer i slekta, så kan jo hende han er en av de heldige som har arvet dette..:(

Håper det går over snart ja, så blir det en bekymring mindre hvertfall..hehe.

Håper neste unge (OG vi foreldre) slipper kolikken og styret rundt det.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Er det én ting jeg har lært, så er det at nesten alt av konsistens/farge/lukt er normalt når det gjelder barnas avføring. Her varierer det mellom alle mulige farger og former, avhengig av hva han har spist, om han får tenner osv. Det er sikkert ikke noe å tenke på :-)

Skrevet

min sønn har også allt mulig rart av farge og konsistens. han er visstnok melkeinntolerant, og vi har kuttet ut all melk. men jeg har ikke merket noen bedring! så vet ikke jeg. kan være tenner. vet om barn som har hatt rar mage konstant i hele tannperioden (er vel opp til 2 år rundt om) min er nå 17 måneder.

grønn kan komme av f.eks. blåbersaft?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...