Hegemor_78 Skrevet 20. mars 2011 #1 Del Skrevet 20. mars 2011 Uff, nå må jeg bare få "tømt" meg.. Skal begynne på spray på tirsdag, noe jeg har ventet på og gleder meg til å sette igang. Så kjenner jeg en kul i ene brystet i forrige uke, og selvfølgelig så føles det jo ut som den blir større og ømmere for hver dag. Jeg har bestilt en legetime bare for å få sjekka, og i utgp er jeg ikke så redd, men tankene kommer automatisk.. Så dit skal jeg på torsdag. Så har jeg en stund kjent at det er noe visdomstannstyr på vei, og i morgen MÅ jeg ringe tannlegen, skikkelig vondt.. Så da må jeg finne ut om det er ok med bedøvelse og hva slags smertestillende jeg kan ta etterpå, siden jeg kommer til å gå på suprecur, evt sprøyter hvis jeg ikke får time med en gang (har forresten svakt tannlegeskrekk). I tillegg så er jeg jo spent på denne sprayen, og alt dette kommer nå samtidig som jeg er alene hjemme i helgen.. Jeg er i utgangspunktet en person som takler ting som dukker opp, men akkurat nå føler jeg meg litt alene, og rare tanker har igrunn preget hele helgen min. Som har vært full av sol og vår - en tid jeg pleier å blomstre på! Sukk.. Samboern kommer hjem tirsdag/onsdag, derfor er det dere som får høre på bekymringene mine så lenge :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143041424-alt-p%C3%A5-en-gangog-sm%C3%A5redd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 20. mars 2011 #2 Del Skrevet 20. mars 2011 Hei Hegemor! Ja er det ikke det ene og bekymre seg for, så er det det andre. Kul i brystet er lurt å sjekke. Jeg får ofte kul i det ene brystet i løpet av syklusen. Så lenge den forsvinner igjen når mensen kommer, blir jeg ikke redd. Noen ganger vil den imidlertid ikke forvinne, og da har jeg vært hos lege og fått henvisning til mammografi. Hvor alt har vært normalt. Jeg har vært hos Unilab og tatt dette - ikke lang ventetid, og jeg fikk raskt svar. I forhold til ivf og smertestillende, skal du holde deg unna ibux (som vel er det som virker best mot tannsmerter...). Det kan jo hende at visdomstanna bare vokser litt akkurat nå, og at det ikke er betennelse og at den må fjernes. Min gjenværende visdomstann vokser litt i rykk og napp, og spesielt i perioder hvor det passer ekstra dårlig å feks ta røntgen... Omtenksom tann gitt! Masse lykke til - med bryst, tann og spray! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143041424-alt-p%C3%A5-en-gangog-sm%C3%A5redd/#findComment-143041548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hegemor_78 Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 20. mars 2011 Hei, og tusen takk for at akkurat du gjorde kvelden min litt bedre! Jeg ble litt beroliget mht kulen, men det er bare så typisk - etter en periode med ting som ikke har gått helt veien, så følte jeg at nå skulle det endelig bli en god periode. Også kom liksom detta.. Jeg får ringe både sykehus og tannlege i morgen og høre hva jeg skal gjøre med denne hersens tanna - den har vokst skikkelig ut nå og gnager skikkelig bak kinnet. Men, ei tann skal jeg fikse.. Det er denne kulen som har tatt all energien i helga. Har vært så innmari fokusert på den og da vet du, så da kjennes det jo ut som det er både varmt, ømt og stort! Men nå har jeg jo klemt og følt så mye at det er vel derfor det er varmt og ømt.. Hmm.. jaja, nå får jeg la være å krisemaksimere før jeg har vært hos legen, uansett ikke noe hjelp i det! Takk igjen for svar, Rugekassa! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143041424-alt-p%C3%A5-en-gangog-sm%C3%A5redd/#findComment-143042058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 21. mars 2011 #4 Del Skrevet 21. mars 2011 Litt trøbbel med å få lagret innlegget her - prøver igjen! Hvordan gikk det med sykehus og tannlege i dag? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143041424-alt-p%C3%A5-en-gangog-sm%C3%A5redd/#findComment-143046348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hegemor_78 Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 21. mars 2011 Hei igjen, jeg fikk tannlegetime neste mandag (kjennes ut som jeg kanskje bør ringe igjen og høre om den kan flyttes fram), og iflg sykehuset kan jeg ta bedøvelsen men ikke ibux etterpå. Kan ta pinex forte.. Må jo "le" litt, nok av legetimer/tannlegetimer denne uken, og når jeg skulle legge jenta mi på 5 år istad så sier hun - "mamma jeg har en rar strek bak tenna mine". Jeg trodde hun da bare kjente den strengen som sitter under tunga, men neida, der vokser det jammen fram ei tann gitt, bak de to nederste som ikke er løse i det hele tatt.. Så da blir det vel kanskje enda en telefon til tannlegen i morgen.. Nå skal jeg ta meg litt is og se om det kan lindre tanna litt (neppe, men godt med is iallefall). Også er det spraystart i morgen! Hvor i "syklusen" er du da, Rugekassa? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143041424-alt-p%C3%A5-en-gangog-sm%C3%A5redd/#findComment-143047444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 21. mars 2011 #6 Del Skrevet 21. mars 2011 Lurt med is:-) Forresten, har du prøvd å skylle munnen med Corsodyl? Det hender det blir litt småbetent hvis det legger seg mat under tannkjøttet som ligger over visdomstanna. Smaker høgg, og får metallsmak i munnen etter noen dager, men det hjelper:-) Jeg skal ha fryseforsøk nå, og startet med Progynova forrige tirsdag. Ultralydkontroll om en uke, og da blir det forhåpentligvis innsett et par dager etter. Det er siste sjanse i det offentlige, så jeg håper vi lykkes nå! Håper du er litt roligere i forhold til kulen i brystet. Vet det er vanskelig å la være og kjenne, men prøv:-) Min "hormonkul" dukker gjerne opp rette etter eggløsning, og forsvinner når jeg har hatt mensen et par dager. Lykke til med spraystart:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143041424-alt-p%C3%A5-en-gangog-sm%C3%A5redd/#findComment-143047792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hegemor_78 Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 21. mars 2011 Egentlig passer det med at eggeløsning (eller eggesløsning som jeg populært kaller det i heimen for tida) var i forrige uke, og jeg har prøvd å ikke kjenne i dag. Men akkurat nå kjente jeg selvfølgelig litt, og det er merkelig ømt og hardt på ene siden. Når jeg får bekreftet at det ikke er noe å engste seg for, så skal jeg takle både tannlege og babyforsøk, så det skal bli greit å få akkurat den kulen ut av verden! Så jeg kan bruke energien på andre ting :-) Lykke til videre med oppladningen! Krysser fingrene for deg og at dette er forsøket som klaffer! Vi skal prøve privat, etter en liten misforståelse ble det der, og nå har vi valgt å gå for det istedet for å stille oss i ny kø en gang til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143041424-alt-p%C3%A5-en-gangog-sm%C3%A5redd/#findComment-143047969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå