Gå til innhold

KRISE!!!!! jeg trenger virkelig hjelp :(

Anbefalte innlegg

Her er situasjonen :

Fra vi fikk vite at det var en jente bestemte vi oss for thea elise ( elise er ett familienavn som er viktig for samboeren at vi har med. så jeg sa at det var greit. Men det vil kun stå på papiret.)

Nå etter at hun er födt föler vi ikke at hun er en thea, men en filippa. Samboeren min er svensk og SKAL ha 2 fornavn ( vanlig i sverige, faktisk 3 fornavn). Så da kom vi frem til Alva Filippa. ( alva kun på papiret).

Men her er situasjonen, vi har kalt hun thea såpass lenge at jeg har problemer med å si filippa selv om jeg föler at hun kanskje ikke er en thea.... åh, herreguuud, skal ikke väre lett....

Så dermed : hva synes dere? altså kun utifra navnene! thea elise er det så sykt mange som heter, enten en thea eller elise, mens alva filippa er det fler mindre av. Burde kanskje drite i det og ta det navnet man liker, men det dukker opp i tankene fordet... jeg er fullt klar over at alva filippa er meget spesielt. men jeg elsker spesielle navn :P

hjelp hjelp hjelp :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143041334-krise-jeg-trenger-virkelig-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For all del - endre det til Alva Filippa! Rett og slett fordi dere ikke er komfortable med Thea! Hvor gammel er snuppa da? Har hørt om flere som endrer navn - selv etter inngraverte dåpsgaver er mottatt ;o) Jeg synes man skal følge magefølelsen uansett. Selv om det kan være uvant nå, så kommer det fort til å endre seg :o)

And for the record - Alva Filippa ville jeg ikke si er meget spesielt, bare veldig vakkert :o))) Thea er ganske så kjedelig og oppbrukt. Svenske navnetradisjoner er annerledes enn her, så hvis din mann insisterer så gå for Alva Filippa Elise ;o)

Det eneste navnet jeg likte var Elise, men det spiller jo ingen rolle.

Alva Filippa er ikke noe spesielt navn, hverken på den ene eller andre måten. Det treffer midt i motebølgen.

Jeg skjønner heller ikke krisen, dere kan jo velge hva dere vil.

Nå er jeg forvirret. Hvor kom Alva inn? Er det ikke Filippa Elise som blir alternativet til Thea Elise? Om dere bare skal bruke Filippa skjønner jeg ikke hvorfor dere skal ha Alva FORAN og Elise er jo familienavnet.

Om du føler deg ukomfortabel med Thea synes jeg godt du kan bytte om hun ikke er så gammel;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...