Gå til innhold

Noen som har (hatt) Babykurv .....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt babykurv?

var dere fornøyd?hvor kjøpte dere den?

ville dere kjøpt kurv igjen, eller ville dere evt kjøpt vugge?

Fikk dere like mye "bruk" for den som dere hadde trodd?

Høres ut som ett tredjegradsavhør det her :) Men jeg bare lurer på litt erfaringer :)

Skrevet

Har en arvekurv, som jeg er kjempefornøyd med. Den ble mye brukt i starten, men nå som han snart er tre måneder, jobber vi med at all dagsoving skal skje på rommet hans eller ute i vogna. Han blir snart for lang for kurven uansett. Tenker nok jeg ikke ville kjøpt en rådyr kurv, siden den ikke blir brukt så lenge, men er veldig fornøyd med kurv ja. :)

Forresten er jeg ikke helt for vugge. Man må jo faktisk vugge den, og plutselig har du en baby som er avhengig av vugging for å sovne.

Skrevet

vi har en slik kurv som henger i taket.. eller kalles det hengevugge? ja uansett det er en sånn makrame flettet kurv som henger i taket. husker ikke hva den heter, men kjøpte den på nettet. den er kjempe digg. vi brukte den masse til minstejenta vår, og det kommer vi nok til å gjøre til gullet i magen også =) når den henger i taket kommer barnet litt opp fra gulvet og det var en fordel for oss som hadde en fra før som var veldig nysgjerrig.

Skrevet

Vi kjøpte moseskurv med stativ (slik at den også fungerer som vugge) til gutten vår, kjøpt på Babyshop. Den var vi kjempefornøyd med frem til han var to uker, etter det bestemte han seg for at han skulle nekte å sove noe annet sted enn oppå mamma eller pappa så da var det bare å pakke den bort.

Håper nestemann er mer interessert i kurven! :o)

Skrevet

De er kjempefine, men vi fant ut at aby like gjerne kunne sove i sengen sin eller vognbagen på dagtid.

Det fungerte veldig bra, og vi savnet aldri noe alternativ.

Ser ikke helt poenget med å ha tre sovesteder for ett lite barn.

Skrevet

Vi skal bruke kurv! Og jeg tenker da at den skal stå på soverommet og fungere som seng den første tiden. Så sånn sett blir det jo ikke tre sovesteder :)

Skrevet

Hadde Moseskurv som jeg kjøpte brukt og ble slitt ut med førstemann!

Denne er både kurv og vugge (kommer an på hvilket stativ du kjøper). Var helt genial de første 4 mndene pga:

- håndtak på kurven så den er enkel å flyttes på

- lun og god for den nyfødte, anbefaler en med kalesje

Denne brukte han både natt og dag, når jeg skulle dusje f.eks var det bare å ta med kurven inn på badet. Når han skulle sove på dagtid sov han i kurven i stua. Du velger selv når du vil bruke stativet. Men syns det var utrolig praktisk å få ham litt opp fra gulvet siden vi har katt.

Måtte kjøpe ny til lillebror som kommer i sommer, siden håndtakene var slitt ut. Har kjøpt en nydelig Moseskurv/babykurv fra Bambina.no:

http://www.bambina.no/index.php?nr=90&idkategori=49&kat_name=Babykurver

Etter 4 mnder var han for lang for kurven, men så hadde jeg en veldig lang baby også da! Så den holder nok de første 5-6 mndene for de som ikke har utrolig lange babyer!

Skrevet

Vi hadde moseskurv, kjøpt på Babyshop.

Kjempefornøyd og brukte den masse. Første måneden sov hun bare i den, jeg la henne i den på dagtid og på kvelden sovnet hun i den i stuen også bar jeg den opp på soverommet og satte den oppi sprinkelsengen.

Hun sov i den så lenge hun hadde plass i den, ca 3 mnd tenker jeg. Etter det sov hun i sprinkelseng og vogn.

Skrevet

Vi hadde moseskurv, uten stativ, til barn nummer to. Jeg syntes den var kjempepraktisk, bar den med meg overalt i huset, hun sov i alle rom etter behov, hun sov i den om natten. Vi tok den med på tur når vi skulle på besøk. Den var i konstant bruk men ved 3-4 mnd alder blir den for liten.

Selvfølgelig kan man også bruke vognbagen til dette, spesielt hvis den er av den lette sorten. Men jeg eeeelsket moseskurven vår. Virker som de er lett å selge videre også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...