Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få jenta på 11 mnd til å ligge stille på stellebordet? I det siste vil hun bare snu seg med en gang jeg har tatt av longsen. Noen med tips eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen inn i klubben! :-)

Jeg hengte opp masse rart over stellebordet slik at hun har noe å se på. I tillegg tar jeg med en liten "spennende" ting: kam, nøkkelring med lys på, lypsyl etc. Nok til at hun er underholdt mens jeg får på bleien. Resten kan jeg kle på henne når hun sitter eller står.

Skrevet

Min gutt har ikke ligget på stellebordet siden han var 7 mnder..går helt fint an å la han stå mens jeg steller ham. Han varierer mellom å sitte eller stå og støtte seg inntil meg. Mens han ser i en bok eller leker med ting. Han har ikke ro i kroppen så helt umulig å få ham til å ligge!

Når stellet er ferdig sitter han og så er det bare å tre på en trusebleie, som f.eks Up&Go.

I barnehagen har de løst dette med at de strapper de fast til stellebordet med en sele over brystet. Syns ikke dette er nødvendig da en fint kommer til når ungen står.

Skrevet

"Godt" å høre at det ikke bare er jenta mi som er umulig. ;) Må kanskje ta me en liten ting hun kan leke med....

Skrevet

Vi hadde samme problemet da hun var på den alderen- ble trusebleier og noe å leke med, men til slutt "tvangsholdt" jeg henne nede pga det var helt umulig å vaske avføring. Det gikk knappe 14 dager så var problemet løst, men hun HYLTE mye denne tiden. I etterkant har hun prøvd seg nå og da men gir seg alltid med forsøket heldigvis. Nå er hun 14 mnd

Skrevet

selve vaskingen tar jeg i badekaret uansett. han står i badekaret, mens jeg spyler. UENDELIG mye lettere enn med klut som skal skylles et utall ganger før alle kriker og kroker er rene. så spyler jeg hele ungen og tar håret i tillegg med jevne mellomrom, så er det gjort i samme slengen ;)

Skrevet

Vi begynte med up and go bleier fra ca 7-8 måneder fordi han nektet å ligge på rygg. De kunne vi fint tre på mens han lå på magen. Da han var så stor som din var det mest sitting som gladt, Nå er han 15 mnd og sitter eller står. Når det er bæsjebleier er det å lure han til å stå på alle fire, evt holde ham over armen og vaske med andre hånda. Det hjelper uansett å ha noe å leke med. Tannbørsten er så populær her at han har en egen bare til dette formålet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...